Artykuł sponsorowany

Na czym polegają studia z zarządzania?

Na czym polegają studia z zarządzania?

Zarządzanie to od wielu lat bardzo popularny i oblegany przez kolejne pokolenia studentów kierunek. Nie ma się czemu dziwić, bo zapewnia on wiele możliwości znalezienia dobrej pracy. Na czym polegają studia z zarządzania? Jaką uczelnię wybrać, chcąc kształcić się tuż po zakończonej szkoły średniej lub podnieść swoje kwalifikacje zawodowe? Sprawdź i przekonaj się, czy zarządzanie to Twój wymarzony kierunek studiów.

Dla kogo przeznaczone są studia z zarządzania?

Zarządzanie nie jest kierunkiem, który przypadnie go gustu każdemu ze studentów. Studia te polegają m.in. na nauczeniu się kierowania zasobami ludzkimi oraz projektami, kładą ogromny nacisk na rozwój umiejętności interpersonalnych oraz pracę w grupie. Dzięki zdobyciu wiedzy analitycznej oraz poznaniu tajników zarządzania różnymi przedsiębiorstwami absolwenci tego kierunku mogą bez problemu znaleźć pracę na dobrze płatnych i prestiżowych stanowiskach. Kończąc zarządzanie, można też z dużym spokojem założyć własną działalność gospodarczą, która dzięki zdobytej wiedzy na pewno przyniesie dochody oraz pozwoli pracować na swój własny sukces w mniejszym lub większym biznesie. Wybór kierunku studiów nie jest łatwy, ale zawsze trzeba brać pod uwagę własne predyspozycje. Studia z zarządzania mogą okazać się trudne dla osób, które cechuje wrodzona nieśmiałość oraz brak asertywności, jednak nie ma rzeczy niemożliwych, a kontakt z wysoko wykwalifikowaną kadrą oraz ciągłe ćwiczenia mogą sprawić, że nawet osoba, która nie widzi siebie na stanowisku zarządczym, zmieni zdanie i przekona się, że drzemią w niej duże pokłady ukrytego potencjału.

Jak konkretnie wyglądają studia zarządzania I i II stopnia?

Studia licencjackie w programie zakładają wykłady, ćwiczenia, laboratoria, warsztaty, lektoraty z języków obcych i seminaria. Trwają 3 lata i mogą odbywać się w systemie stacjonarnym i niestacjonarnym. A po ich zakończeniu uzyskuje się dyplom, który jest potwierdzeniem uzyskania wykształcenia wyższego zawodowego – wyjaśnia ekspert z Wyższej Szkoły Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi z Józefowa.

W ramach studiów licencjackich studenci mogą wybrać jedną spośród trzech specjalizacji:

  • zarządzanie zasobami ludzkimi,
  • zarządzanie w hotelarstwie i turystyce,
  • zarządzanie w biznesie.

Zaletą tego kierunku jest to, że na wielu uczelniach możliwe jest studiowanie także w języku angielskim, a w toku nauczania możliwy jest też wyjazd na semestr lub rok na studia zagraniczne np. do Włoch, Grecji, Portugalii i Hiszpanii. Wiele uczelni umożliwia kontynuowanie nauki na studiach II stopnia, które w przypadku zarządzania trwają 2 lata i kończą się uzyskaniem tytułu magistra. W ramach tych studiów można kontynuować specjalizację wybraną na I stopniu lub zmienić ją na inną.

Dlaczego warto zdecydować się na studia z zarządzania?

Wybór drogi kształcenia, zarówno w przypadku osób młodych, które dopiero zdały maturę, jak i poszukujących swojego sposobu na podniesienie kwalifikacji lub zmianę zawodu nie jest łatwy. Można kierować się modą, poleceniem znajomych lub faktami, które mówią same za siebie – zarządzanie było, jest i będzie kierunkiem studiów, który gwarantuje znalezienie dobrej pracy oraz ułatwia prowadzenie własnej działalności gospodarczej.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.