Artykuł sponsorowany

Na czym polega idea home staging?

Na czym polega idea home staging?

90 sekund – tyle czasu zajmuje nam zdecydowanie, czy dana nieruchomość nam się podoba, czy nie. Dlatego tak istotne jest pierwsze wrażenie, jakie nieruchomość wywiera na potencjalnych najemcach lub nabywcach. Jak wiadomo, pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz i tu z pomocą przychodzi home stager. Jeżeli zależy Ci na szybkim sfinalizowaniu transakcji z sukcesem, dowiedz się, na czym polega idea home staging.

Czym jest idea home staging?

Home staging to usługa, w ramach której home stager niewielkim nakładem środków profesjonalnie przygotowuje dom lub mieszkanie na sprzedaż bądź wynajem. Celem home stagingu jest uatrakcyjnienie nieruchomości tak, aby wywarła ona na chętnych jak najlepsze wrażenie i tym samym przyspieszenie związanej z daną nieruchomością transakcji.

-Home staging składa się z odnowienia mieszkania oraz przygotowania zdjęć i profesjonalnego opisu wnętrza, które będą później opublikowane na portalach nieruchomościowych. Dziedzina ta, z uwagi na dbałość o dobrą prezencję wizualną nieruchomości, jest pokrewna projektowaniu wnętrz. Osoba, która zajmuje się home stagingiem musi cechować się dobrą znajomością rynku nieruchomości oraz poczuciem estetyki

dodaje specjalistka z agencji nieruchomości Flat2Rent w Gdańsku.

Najważniejsze zasady home stagingu

Najważniejszą zasadą jest porządek. Czyste i schludne wnętrza mają o wiele większe szanse na znalezienie najemcy lub nabywcy. Dotyczy to zarówno przygotowania nieruchomości do sesji, jak i wizyty potencjalnych klientów. Niezależnie od tego, jak pięknie urządzone jest wnętrze, panujący w nim nieład skutecznie zniechęci klienta bądź najemcę. Dlatego należy dokładnie wysprzątać całe mieszkanie, nie pomijając przy tym m.in. mebli tapicerowanych, okien czy grzejników, czyli z dbałością o wszystkie te miejsca, o których nie zawsze się pamięta.

Home staging obejmuje także depersonalizacja wnętrza. Domownicy wprowadzają do mieszkania swój charakter i styl, przez co mieszkanie nabiera indywidualnego wyrazu. Mieszkanie personalizujemy prywatnymi rzeczami jak dodatki, pamiątki, dyplomy, zdjęcia, dekoracje czy plakaty. Wszystkie indywidualizujące elementy wystroju powinny być z wnętrza usunięte lub pochowane. Należy pozostawić w mieszkaniu jedynie oczywiste rzeczy, bez których trudno wyobrazić sobie funkcjonalne pomieszczenie, tym samym tworząc wnętrze o neutralnym charakterze.

Do zasad home stagingu należą także usunięcie usterek oraz odświeżenie wnętrza. Wszystkie ewentualne usterki, które mają wpływ na codzienne funkcjonowanie, należy koniecznie usunąć przed wizytą pierwszych oglądających - nawet, jeżeli sami przyzwyczailiśmy się do zepsutych drzwiczek od kuchennej szafki czy kapiącego kranu. Odświeżenie wnętrza powinno odbyć się z zachowaniem zasad minimalizmu, niekoniecznie własnego gustu. Odmalowując ściany czy kupując dodatki, należy wybrać neutralne kolory i wzory. Warto też zadbać o kwiaty – zarówno doniczkowe, jak i świeżo cięte sprawią wrażenie zadbanej przestrzeni i dostatecznie ozdobią wnętrze. Można także dołożyć kilka świec, które wraz z kwiatami stworzą przytulny, choć wciąż uniwersalny klimat.

Następną zasadą home stagingu jest zapach. Choć dla sesji zdjęciowej nie ma on żadnego znaczenia, tak nieprzyjemny zapach potrafi zdeterminować decyzję o zakupie bądź najmie nieruchomości. Należy usunąć źródło przykrego zapachu, jak stare meble, buty, zwiędłe kwiaty czy brudne ubrania, ale także zapachy gotowanych potraw, ponieważ mogą być one odbierane w różny sposób. Wnętrze trzeba obowiązkowo i porządnie wywietrzyć, aby znajdowało się w nim świeże powietrze i nie wprowadzić potencjalnych najemców czy nabywców do pomieszczeń, w których panuje zaduch. Czasami wietrzenie i delikatny zapach w aerozolu wystarczą, aby pozbyć się nieprzyjemnej woni, jednak zdarza się, że potrzebne będzie ozonowanie mieszkania.

Czy home staging jest skuteczny?

Rynek nieruchomości jest pełen dostępnych mieszkań i domów. Oznacza to, że potencjalny kupiec bądź najemca ma duże możliwości wyboru. Dlatego agencje nieruchomości oraz właściciele dokładają wszelkich starań, aby oferta była atrakcyjna, wyróżniała się na tle pozostałych i przyciągała uwagę. Dobry home stager doskonale zna się tak na rynku nieruchomości, jak i na obowiązujących trendach. Dzięki home stagingowi, który pozwala na wyeksponowanie zalet nieruchomości, robi ona dużo większe wrażenie na oglądających i szanse na znalezienie klienta lub najemcy wzrastają wykładniczo, a czas finalizacji transakcji ulega skróceniu.

Home staging, nawet niewielkim nakładem finansowym, pozwala na wydobycie potencjału z nieruchomości. Profesjonalnie przygotowane wnętrze, czyli zaaranżowane zgodnie z jego przeznaczeniem, sprawia, że kupujący otrzymuje gotowy styl życia. Ponadto dobry home stager potrafi zagospodarować przestrzeń tak, aby była maksymalnie użyteczna i skupić uwagę oglądających na indywidualnych, pozytywnych cechach wnętrza. To odwraca wzrok potencjalnego najemcy lub kupca od rzeczy, na których niepotrzebnie się koncentruje, jak źle dobrany kolor ścian i płytek czy niedopasowane wyposażenie, a które mogą sprawić, że decyzja oglądającego będzie negatywna.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.