Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Na czym polega dynamiczna wymiana oleju?
Sprawność automatycznej skrzyni biegów w dużej mierze zależy od czystości pracującego w niej oleju. W czasie eksploatacji dostają się do niego różnego rodzaju zanieczyszczenia, np. drobne opiłki metalu, które w zbyt dużym stężeniu mogą prowadzić do poważnych uszkodzeń całego mechanizmu. Dlatego tak ważna jest regularna wymiana oleju. Można ją przeprowadzić na dwa sposoby: statycznie lub dynamicznie. Na czym polega ta druga metoda?
Wymiana oleju – statyczna czy dynamiczna?
Statyczna, lub inaczej – grawitacyjna wymiana oleju to metoda, która cieszy się sporą popularnością wśród właścicieli aut z automatyczną skrzynią biegów ze względu na swoją niską cenę oraz prostotę procedury. Należy jednocześnie pamiętać, że jest to procedura odznaczająca się bardzo niską skutecznością – przy jej pomocy jesteśmy w stanie usunąć z mechanizmu skrzyni biegów mniej niż 50% poprzedniego oleju. W praktyce nowy olej miesza się ze starym, który nie spełnia już żadnych norm i dodatkowo jest pełen różnego rodzaju zanieczyszczeń. W ten sposób narażamy naszą skrzynię na poważne uszkodzenia eksploatacyjne. Zupełnie inaczej jest w przypadku dynamicznej wymiany oleju, przeprowadzanej przy pomocy specjalnej aparatury, która wtłacza w mechanizm skrzyni biegów nowy olej, wypychają stary na zewnątrz. W ten sposób wymiana oleju jest kompletna, skrzynia biegów zostaje w pełni oczyszczona.Jak wygląda dynamiczna zmiana oleju?
Cały proces przeprowadzany jest przy pomocy specjalistycznych pomp. - W naszym zakładzie wykorzystujemy urządzenie SPIN 4000 – wyjaśnia specjalista z serwisu Ford Sławek. Cały proces wygląda następująco:- Do rozgrzanej skrzyni biegów podłączane jest urządzenie do wymiany oleju
- Układ smarowania czyszczony jest przy pomocy specjalnych detergentów, które zostają wtłoczone do wnętrza, gdzie mieszają się z ze starym olejem
- Mieszanka starego oleju i środków czyszczących zostaje usunięta, wypchnięta poprzez wtłoczenie do mechanizmu nowego oleju – taki zabieg pozwala zapobiec pracy skrzyni „na sucho”
- Świeży olej w pełni zastępuje stary. Należy pamiętać, że do całkowitej usunięcia przepracowanego oleju konieczne jest zastosowanie nieco większej ilości nowego płynu, niż może pomieścić skrzynia.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana