Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Metody wykańczania materiałów reklamowych

Choć reklama internetowa opanowała niemal każdą branżę, wciąż niesłabnącą popularnością cieszy się marketing w tradycyjnym wydaniu, czyli między innymi papierowe materiały reklamowe. Nowoczesne techniki poligraficzne pozwalają na wykańczanie takich wydruków w niemal dowolny sposób. Poznaj najbardziej efektowne metody oraz efekty, które można dzięki nim uzyskać.
Wykańczanie druku – na czym polega?
Wykańczanie druku jest ostatnim etapem przygotowania materiałów reklamowych. Jest to czynność, która jest zwieńczeniem całego procesu poligraficznego, obejmującego wybór odpowiedniego papieru, zaprojektowanie treści i formy reklamy oraz naniesienie projektu na powierzchnię przy użyciu maszyn drukarskich. Atrakcyjne wykończenie materiałów przy zastosowaniu różnych metod zdobienia pozwala uzyskać nietypową fakturę, taką jak efekt aksamitu, skórki pomarańczy czy wypukłych liter.
Przeczytaj również: Jak działa proces sterylizacji narzędzi wysyłkowej?
To wszystko jest możliwe dzięki zaawansowanym technikom poligraficznym, które cały czas się rozwijają, oferując klientom nowe rozwiązania – podkreśla pracownik firmy GRIST99. Jakie efekty można zatem uzyskać?
Rodzaje wykańczania materiałów reklamowych
Jedną z najbardziej standardowych i popularnie stosowanych metod wykańczania materiałów reklamowych jest foliowanie. Polega na naniesieniu na papier powłoki danego typu, która podbija lub tonuje kolorystykę grafiki, a także może nadać drukowi ciekawą w dotyku fakturę. Stosowane są między innymi folie matowe, błyszczące, aksamitne czy antyzarysowaniowe. Taki rodzaj wykończenia ma też aspekt praktyczny – chroni wydruk przed uszkodzeniem i ścieraniem.
Przeczytaj również: Depilacja laserowa: rewolucja w usuwaniu niechcianego owłosienia
Popularne jest także lakierowanie, które jest stosowane szczególnie tam, gdzie materiał może być narażony na intensywną eksploatację i uszkodzenia mechaniczne lub chemiczne. Lakierowanie także pomaga wydobyć głębię koloru, a ponadto daje możliwość uzyskania efektu 3D, np. wypukłych liter.
Warto wspomnieć także o tłoczeniu, które wywodzi się z dawnych metod drukarskich. Tłoczone litery wciąż kojarzą się z najwyższą elegancją, dlatego taka metoda jest chętnie stosowana przez marki premium. Tłoczyć można na sucho przy użyciu samych matryc lub metodą hot-stamping wykorzystująca wysokie temperatury. W taki sposób ozdabia się między innymi ekskluzywne foldery, a nawet okładki książek.
Najnowszą w gronie technik wykańczania materiałów reklamowych jest metoda cyfrowego uszlachetniania druku. Pozwala uzyskać nieosiągalne dotąd rezultaty, takie jak hologramy czy efekty metaliczne. Najciekawszy wygląd można wydobyć, łącząc ze sobą kilka różnych technik wykańczania materiałów drukowanych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana