Artykuł sponsorowany

Kultura palenia. Jakich zasad powinien przestrzegać waper?

Kultura palenia. Jakich zasad powinien przestrzegać waper?

Wapowanie jest znacznie przyjemniejsze, a przede wszystkim bezpieczniejsze od palenia tradycyjnych papierosów. Wydychana w jego trakcie para zwykle ma bardzo przyjemny zapach i nie jest szkodliwa dla otoczenia. Jednak wokół tematu wapowania narasta coraz więcej wątpliwości, rodzą się też kontrowersje. Co może zrobić waper, by wypracować sobie i pozostałym amatorom papierosów elektronicznych jak najlepszy wizerunek?

W przestrzeni publicznej pojawia się coraz więcej znaków zakazujących nie tylko palenia tradycyjnych papierosów, ale też wapowania. Skoro nie istnieją żadne dane dowodzące szkodliwości pary z e-papierosów, a sam ich zapach jest przyjemny, skąd takie problemy? Niestety, w dużej mierze odpowiedzialna jest nasza waperska brać. Spróbujmy więc skomponować przejrzystą listę zasad, których przestrzeganie pomoże otoczeniu oswoić się z naszą obecnością.

1. Przestrzegamy prawa

To nic, że para z liquidu e-papierosa nie szkodzi. Ty o tym wiesz, nie muszą o tym wiedzieć inni. Wszędzie tam, gdzie obowiązuje zakaz palenia, nie można też używać papierosów elektronicznych. Oznacza to, że nie można wapować na przystankach, na uczelni, w szpitalu, ani w urzędzie. Absolutnie nie można palić też w środkach transportu i w restauracjach.

2. Nie szpanujemy

Wielka, gęsta chmura może być powodem do dumy z możliwości twojego elektronika i opanowanej techniki wapowania. Znikając za chmurą, z pewnością zwrócisz na siebie uwagę. Pytanie jednak brzmi: czy zawsze warto? Jeśli przebywasz w gronie znajomych, którzy podzielają twoje zamiłowanie do e-papierosów, nie miej oporów. Jeśli jednak przebywasz w miejscu publicznym i wapujesz ostentacyjnie, narażasz się na śmieszność.

3. Nie wapujemy przed osiemnastką

Nie jesteś pełnoletni? Nie wapuj. Nie pal też zwykłych papierosów i nie pij alkoholu. Jesteś bardzo młody, co oznacza, że bardzo szybko możesz się uzależnić. Poczekaj i poobserwuj, a przede wszystkim pozwól swojemu ciału osiągnąć jego maksimum możliwości. Poza tym zapewniamy – widok gimnazjalisty z e-papierosem nikomu nie imponuje.

Obowiązujące w Polsce prawo zakazuje sprzedawania e-papierosów nieletnim. Właśnie dlatego elektroników nie kupimy już w sklepach internetowych, gdzie weryfikacja wieku klienta jest praktycznie niemożliwa. Z kolei w stacjonarnych sklepach z liquidami dodatkowo muszą być umieszczane informacje o zakazie sprzedaży e-papierosów osobom nieletnim – wyjaśnia nasz rozmówca z portalu iVape.pl.

4. Szanujemy innych

Jesteś na prywatce, w gościach u kolegi, na innym nieformalnym spotkaniu? Jeżeli znajdujesz się wśród osób, które nie wapują, wyjdź im naprzeciw. W dobrym guście będzie zadanie towarzystwu pytania o to, czy nikomu nie będzie przeszkadzało, jeśli wyciągniesz e-papierosa. Nawet jeśli przewidujesz, że nie będzie sprzeciwu, wszyscy z pewnością docenią twoją grzeczność.

5. Nie wymieniamy się elektronikami

Jeżeli przeszedłeś na elektronika ze zwykłych papierosów, prawdopodobnie doskonale znasz sytuacje związane z częstowaniem i tzw. sępieniem. Teraz kiedy jesteś wolny od tytoniu, również mogą zdarzać się różne sytuacje. Jednak nawet jeśli zapomnisz zabrać swojego e-papierosa z domu i poczujesz nikotynowy głód, nie proś nikogo o możliwość „ściągnięcia buszka”. Nie dziel się też z nikim swoim e-papierosem. Takie wymiany są po prostu niehigieniczne.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.