Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Które elementy wtryskiwaczy można zastąpić nowymi?

Uszkodzone wtryskiwacze nie zawsze trzeba wymieniać na nowe. Niekiedy możliwa jest podmiana jedynie uszkodzonych elementów. Dzięki temu osiągane parametry silnika będą zadowalające, a jednocześnie regeneracja lub naprawa wyniesie nas mniej niż nowe wtryskiwacze. Warto jednak wiedzieć, które części mogą zostać zastąpione, aby wtryski działały, jak należy.
Najczęstsze usterki wtryskiwaczy
Żywotność wtryskiwaczy to nawet 200-250 tysięcy kilometrów, nie są to więc elementy, które szybko i łatwo się psują. Jednak na ich stan techniczny, a tym samym szybsze zużycie wpływają różne parametry: przede wszystkim agresywny sposób jazdy, brak okresowej wymiany filtra oraz stosowanie zanieczyszczonego paliwa. Również zwlekanie z podjęciem działań w przypadku zauważenia nieprawidłowości w pracy silnika może prowadzić do poważniejszych usterek. Dlatego o wtryski trzeba dbać, a jeśli coś jest nie tak, poddać wtryskiwacze naprawie lub regeneracji.
Do najczęstszych awarii wtryskiwaczy należą: zablokowanie trzpienia lub zużycie gniazda zaworka, zużycie trzpienia zaworu sterującego, zapchanie otworków rozpylacza, zużycie lub złamanie stożka iglicy, pęknięcie uszczelniacza i uszkodzenia cewki zaworu. Nieprawidłowości w pracy wtrysków mogą być związane także z ich nieprawidłową regulacją lub z zanieczyszczeniami pochodzącymi z oleju napędowego.
Elementy wtryskiwaczy, które można wymienić na nowe
Przed podjęciem decyzji o naprawie lub regeneracji wtryskiwaczy, konieczne jest sprawdzenie parametrów wtryskiwacza na stanowisku probierczym, a następnie dokładne mycie w myjce ultradźwiękowej. A ponieważ uszkodzenia nie zawsze widoczne są gołym okiem, w Diesel Expert – serwisie diesla w Posądzy koło Krakowa, po umyciu wtryskiwaczy dokonuje się oględzin wszystkich części za pomocą mikroskopu. Uszkodzenia mechaniczne lub korozja wykluczają możliwość odnowy – wówczas niezbędna jest wymiana elementu na nowy.
W przypadku zablokowania części z powodu zanieczyszczeń może wystarczyć dokładny demontaż i mycie. Jeśli dana część jest uszkodzona, wymienia się ją na nową. Najczęściej wymienia się rozpylacze, zaworki, cewki elektromagnetyczne, uszczelniacze i nakrętki rozpylaczy. Niekiedy dokonuje się także zmiany wymiaru podkładki regulacyjnej lub mocniej dokręca cewkę, aby wtryskiwacz sprawniej regulował dawkę paliwa. Najważniejsze jest jednak to, aby wszelkie naprawy były dokonywane przez sprawdzony serwis, ponieważ nieprawidłowa wymiana elementów wtryskiwaczy może doprowadzić do pogłębienia uszkodzeń oraz zniszczenia samego silnika.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana