Artykuł sponsorowany

Kto przeprowadza kontrolę jakościową towaru?

Kto przeprowadza kontrolę jakościową towaru?

Kontrola jakości to jeden z najważniejszych etapów produkcji wszelkiego rodzaju towarów. Przeprowadzona przez wykwalifikowanych specjalistów kontrola służy nie tylko stwierdzeniu, że wypuszczane na rynek towary spełniają wszystkie wyznaczone normy i standardy. Dzięki niej możliwie jest również wydajnie usprawnienie produkcji oraz zminimalizowanie ponoszonych przez producenta kosztów.

Kim jest kontroler jakości?

Kontroler jakości to specjalista zatrudniany we wszystkich przedsiębiorstwach specjalizujących się w produkcji, a także w wielu firmach zajmujących się świadczeniem usług. Jego głównym zadaniem jest nadzorowanie procesu wytwarzania towaru na wszystkiego jego etapach, od samego początku, kiedy wykonywana jest wstępna obróbka surowców, aż do momentu kiedy produkt jest pakowany i przygotowywany do dalszej sprzedaży. Znajomość całkowitego procesu produkcji pozwala kontrolerowi dołożyć starań, by finalny produkt spełniał wewnętrzne standardy producenta oraz normy narzucone przez prawo.

W wielu przypadkach jedna osoba nie jest w stanie dokładnie nadzorować wszystkich etapów, dlatego w ramach zawodu kontrolera jakości wyróżnia się specjalizacje, każda posiadająca nieco inne kompetencje oraz umiejętności, np. specjalista ds. jakości dostawców, specjalista ds. system zarządzania etc – mówi przedstawiciel firmy Jaremar.

Obowiązki kontrolera jakości

Swoje zadanie, czyli nadzorowanie procesu produkcji, kontrolerzy jakości wypełniają wykonując na różnych etapach, różne pomniejsze obowiązki, do których zaliczyć należy:

  • Określenie wymagań jakościowych
  • Prowadzenia dokumentacji
  • Analizę informacji zwrotnych od klientów
  • Monitorowanie systemu jakości
  • Współpraca z laboratorium

Cele kontroli jakości

Jak wspomnieliśmy wyżej, kontrola jakości ma na celu zapewnienie, że towar opuszczający proces produkcyjny spełnia standardy wewnętrzne firmy oraz określone normy prawne. Jednak rezultaty kontroli jakości są zakrojone na daleko szerszą skalę. Dzięki niej przedsiębiorstwo jest w stanie:

  • Usprawnić proces produkcji – co przekłada się na zwiększenie wydajności produkcji, niższe koszty, mniejszą awaryjność urządzeń, większe bezpieczeństwo pracowników etc.
  • Zmniejszyć ilość wad, przez które produkty muszą wrócić do procesu produkcji lub nie zostają dopuszczone do sprzedaży.
  • Zmniejszenie ilość napływających reklamacji – zgłaszany wady produktów są bardzo niekorzystne dla przedsiębiorstwa, które musi pokryć koszty naprawy lub zwrócić koszty zakupu klientowi. Duża ilość reklamacji negatywnie wpływa na wizerunek marki, tak samo jako towar niskiej jakości.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.