Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Kiedy warto skorzystać z outsourcingu IT?
Współcześnie niemal każdy biznes opiera się na wykorzystaniu nowoczesnych technologii, a co za tym idzie komputerów. W niektórych przedsiębiorstwach jest to wsparcie podstawowej gałęzi działalności. Coraz więcej firm oferuje jednak usługi, które wymagają niezawodnego działania sprzętu oraz stałego dostępu do sieci. W przypadku tych biznesów outsourcing IT może być kluczowy. Dlaczego warto się na niego zdecydować? Sprawdź, być może Twoja firma również potrzebuje takiej pomocy.
Które firmy powinny rozważyć skorzystanie z outsourcingu IT?
Nad tego typu usługą powinny zastanowić się przede wszystkim niewielkie firmy, które nie chcą tworzyć dodatkowych działów IT. Te mogłyby obciążyć przedsiębiorstwo zbyt mocno – pod względem finansowym. Zazwyczaj w tym przypadku nie ma potrzeby pracy na pełny etat, więc zatrudnianie kogoś na 8 godzin byłoby zbędnym wydatkiem. Decydując się na outsourcing IT, pomoc przychodzi zawsze wtedy, kiedy jest potrzebna. To bardzo wygodne rozwiązanie, nad którym warto się zastanowić.
Doświadczenie, które otrzymujesz od specjalistów
Nie każdy musi znać się na wszystkim. Ty, jako właściciel i szef firmy zajmującej się konkretną branżą, jesteś w niej specjalistą. Powinieneś skupić się na tym, aby Twoi klienci otrzymywali od Ciebie najlepszą usługę lub produkt – niezależnie od tego, czym się zajmujesz. Korzystając z outsourcingu IT, czerpiesz z czyjegoś doświadczenia. Jest to specjalista w danej branży, dlatego pomoże Ci lepiej niż Ty sam.
Pewność, że wszystko działa tak, jak powinno
Outsourcing IT to nie tylko reagowanie na kryzysowe sytuacje, które mają miejsce, chociaż tak uważa większość osób. To mit. Specjalista z firmy RSOnline zauważa:
Zadaniem specjalistów branży IT jest przede wszystkim zapewnienie profesjonalnego, zaufanego serwisu informatycznego dopasowanego do potrzeb klienta. Najważniejsze jest zaplecze techniczne i odpowiednie doświadczenie. Te czynniki wpływają na ograniczenie wszelkich sytuacji awaryjnych. Szybkie reagowanie na kryzysy, które zdarzają się w każdej branży, jest oczywiście ważne. Natomiast samo w sobie stanowi uzupełnienie podstawowej usługi – dodaje.
Co wchodzi w zakres usług związanych z outsourcingiem IT?
Oferta outsourcingowa będzie różna – w zależności od wybranej firmy. Może dotyczyć ona:
- zakupu sprzętu komputerowego i jego podłączenia,
- instalacji systemów operacyjnych oraz innego oprogramowania,
- podłączenia sieci w biurze lub domu,
- usuwania wirusów,
- odzyskiwania danych z dysków lub nośników danych.
To tylko niektóre z usług oferowanych przez przedsiębiorstwa zajmujące się outsourcingiem IT. Praktycznie w każdym przypadku istnieje możliwość ich dopasowania do oczekiwań klienta. Wiele firm świadczy również pomoc awaryjną w weekendy czy święta, z czego korzysta coraz większa liczba firm, zwłaszcza zagranicznych, które na swoje siedziby wybierają największe polskie miasta.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana