Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jaki wpływ ma olej na turbosprężarkę?
Awaria turbosprężarki może wynikać m.in. z niewłaściwego stosowania oleju silnikowego. Niezbyt korzystne dla turbiny są oleje półsyntetyczne i mineralne, które trafiają do układu łożyskowania z większym opóźnieniem niż oleje syntetyczne, są mniej odporne na wysokie temperatury i mają krótszą żywotność. Źle dobrany olej prowadzi do wytworzenia charakterystycznego czarnego nalotu, tzw. nagaru. Oddziałuje on szkodliwie na przewody olejowe i kanały olejowe, skraca żywotność podzespołów i przyspiesza potrzebę czyszczenia turbiny.
Olej silnikowy, a dbanie o turbinę
Liczy się nie tylko rodzaj stosowanego oleju silnikowego, lecz także okres jego użytkowania. Według uśrednionych szacunków, olej powinien podlegać wymianie maksymalnie po każdych 15 tysiącach przejechanych kilometrów. Zignorowanie tego obowiązku może skutkować intensywnym gromadzeniem się nagaru, niepotrzebnie narażając turbosprężarkę. To jednak nie wszystko.Należy też dbać o utrzymanie optymalnego poziomu oleju . Choć wydaje się to oczywiste, nie zawsze takim jest. Praktyka pokazuje, że bardzo wielu kierowców regularnie nie sprawdza poziomu oleju silnikowego. To jawne zaniechanie nie tylko przyspiesza zużycie turbiny , ale też utrudnia jej ewentualną regenerację – zauważa ekspert warszawskiej firmy STS TURBO, która zajmuje się regeneracją oraz naprawą turbosprężarek.
Jak uniknąć niepotrzebnych problemów?
Kierowcy często uważają, że nie muszą kontrolować stanu technicznego samochodu, gdyż pracownicy serwisu wykonają za nich wszystkie konieczne czynności. Nic bardziej mylnego. Każdy właściciel pojazdu powinien zachować czujność w trakcie codziennej jazdy. Każdy przejechany kilometr stanowi dodatkowe obciążenie dla samochodu. Regularna kontrola wskaźników i poziomu oleju stanowi więc absolutny priorytet. Zbyt niski poziom oleju uniemożliwia równomierne smarowanie turbosprężarki, co w konsekwencji prowadzi do szybszego zużywania się elementów łożyskujących. Co się zaś tyczy doboru odpowiedniego rodzaju oleju – w tym przypadku nie warto oszczędzać. Jeżeli chcemy uniknąć napraw turbosprężarki, powinniśmy korzystać wyłącznie z oryginalnych i zatwierdzonych przez producenta olejów syntetycznych. Tylko wówczas turbosprężarka zachowa optymalny stan techniczny przez wiele lat.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana