Artykuł sponsorowany

Jak znaleźć dobrą firmę transportową?

Jak znaleźć dobrą firmę transportową?

Transport to jedna z najważniejszych gałęzi gospodarki – jej istotność polega na tym, że dzięki niej pozostałe branże również mogą się rozwijać. Bez dobrego transportu nie ma możliwości prowadzenia wymiany handlowej czy produkcji towarów. Na polskim rynku zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego oraz Biura ds. Transportu Międzynarodowego funkcjonuje około 240 tysięcy firm transportowych, z czego znaczna większość zajmuje się przewozem osób. Tak bogaty wybór może stanowić poważny problem, przy wyborze jednego usługodawcy. Na co powinniśmy zwrócić uwagę, zanim zdecydujemy się skorzystać z oferty jednego z nich?

Zakres usług

Nie każda firma jest w stanie podjąć się naszego zlecenia. Przykładowo – niektórzy przewoźnicy specjalizują się w wykonywaniu kursów na wyznaczonych trasach, inni zaś oferują wynajem pojazdów. Różne są również obszary działania – krajowy oraz zagraniczny. Zanim zdecyduje się na kontakt z daną firmą, upewnijmy się, że oferowane przez nią usługi będą odpowiadać naszym oczekiwaniom.

Flota pojazdów

Flota pojazdów to kluczowy element działalności firm transportowych – bez niej działalność przewozowa jest po prostu niemożliwa. Flota każdego przewoźnika jest nieco inna od pozostałych, różnią się one nie tylko liczebnością pojazdów, ale również ich specyfiką, między innymi ilością miejsc oraz rodzajem wyposażenia na pokładzie pojazdu. Koniecznie powinniśmy zwrócić na tę kwestię uwagę – wynajmowanie autokaru liczącego kilkadziesiąt miejsc dla za zaledwie kilkuosobowej grupy pasażerów będzie zbyt dużym kosztem.

Niezbędne pozwolenia i certyfikaty

Każda firma trudniąca się transportem, powinna dysponować odpowiednimi licencjami, uprawniającymi ją do prowadzenia działalności w branży – wyjaśnia przedstawiciel firmy Emka Trans - Dotyczy to również poszczególnych kierowców. Przed skorzystaniem z usług firmy powinniśmy zapytać o okazanie tych dokumentów.

Doświadczenie na rynku

Zazwyczaj firmy obecne w branży od dłuższego czasu wzbudzają większe zaufanie, niż te dopiero stawiające pierwsze kroki. Dlaczego? Ponieważ zwykle wychodzimy z założenia, że rynek skutecznie weryfikuje jakość usług – skoro dana firma utrzymuje swoją pozycję i sprawnie funkcjonuje, to oznacza, że wykazuje ona profesjonalne podejście do klienta. Najprostszą metodą sprawdzenia, czy dana firma przewozowa zasługuje na nasza uwagę jest zatem sprawdzenie, od jak dawna istnieje w branży. Oczywiście, nie oznacza to, że powinno się na starcie wykluczać firmy młodsze. Nierzadko oferują one usługi na tym samym poziomie, ale w dużo atrakcyjniejszych cenach.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.