Artykuł sponsorowany

Jak zmienić dotychczasową ścieżkę zawodową?

Jak zmienić dotychczasową ścieżkę zawodową?

Od co najmniej kilkunastu lat rynek wymaga od nas elastyczności. Raz zdobyty zawód nie gwarantuje dobrej pracy. W poszukiwaniu nowych perspektyw zawodowych podnosimy swoje kwalifikacje, a czasami wręcz diametralnie zmieniamy obraną wcześniej ścieżkę kariery. Jak to zrobić, by wyjść z tej zmiany z sukcesem?

Wyznacz sobie cele

Pierwszym i najważniejszym pytaniem, na które sobie musimy odpowiedzieć jest: co chcemy robić? Warto pomyśleć o tym, gdzie siebie widzimy również za kilka czy kilkanaście lat. Co nam nie odpowiada w obecnej pracy? Czy absolutnie wszystko chcemy zmienić, czy wystarczą jedynie drobne korekty? Wyznaczając sobie cele, warto wziąć pod uwagę możliwości i ograniczenia rynku pracy. Przyjrzyj się ogłoszeniom o pracę w Twojej przyszłej branży, poczytaj o zarobkach i wymaganiach stawianych kandydatom. Może zmiana dotychczasowej ścieżki zawodowej wymagać będzie uzupełnienia kwalifikacji czy podszlifowania języka obcego? Na szczęście nie we wszystkich zawodach, nawet tych dobrze opłacanych, wymagane są studia kierunkowe. Czasami wystarczy dobry kurs zawodowy – jak np. te organizowane w Ośrodku Kształcenia Zawodowego KURSAL. Jeśli masz taką możliwość, poczekaj z porzuceniem dotychczasowej pracy, aż będziesz dobrze przygotowany do podjęcia nowych wyzwań zawodowych.

Określ swoje predyspozycje zawodowe

Przy tej okazji warto również przyjrzeć się swoim cechom charakteru – bo może źle dobrałeś profesję do naszego usposobienia? Może jesteś typem samotnika i introwertyka, a Twoja praca wymaga częstych kontaktów z ludźmi? Albo na odwrót – źle się czujesz siedząc przez cały dzień przed monitorem, bo Twoim marzeniem jest np. praca w dziale sprzedaży. Wszystkie wnioski wysunięte przy tej autoanalizie mogą okazać się cenne. Może być też tak, że masz pasję, której realizację zawsze odkładałeś na później. Utrata dotychczasowej pracy może się okazać w tej sytuacji szansą na realizację dawnych marzeń.

Popraw swoje CV

Kiedy już rozpatrzysz się, co chcesz robić i do czego masz predyspozycje – przychodzi pora na poprawienie swoje CV. Trzeba je stworzyć na nowo pod kątem nowej branży i stanowiska, na którym masz zamiar pracować. W swoim życiorysie podkreśl te elementy, które mogą okazać się interesujące dla nowego pracodawcy. Fałszywa skromność nie jest wskazana – jeśli tylko możesz się czymś pochwalić, rób to!

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.