Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak zbudowana jest kabina lakiernicza?

Kabina lakiernicza jest wykorzystywana w procesie lakierowania proszkowego jako pomieszczenie, w którym można komfortowo przeprowadzić malowanie obiektów nawet o dużych gabarytach. Kabina używana jest przeważnie w większych zakładach produkcyjnych, które dzięki częstszemu ich wykorzystaniu są w stanie szybciej wyjść „na zero” po ich zakupie. W naszym artykule wyjaśniamy, jak zbudowana jest kabina lakiernicza.
Podłoga, ściany i dach
Zacznijmy od konstrukcji podstawy, która wykonana jest z kształtowników stalowych cynkowanych i wzmocniona kratownicą. Ta z kolei składa się ze stalowych profili, będących elementami nośnymi dla krat pomostowych, które tworzą podłogę kabiny lakierniczej.
Ściany kabiny aranżuje się z płyt warstwowych i izoluje. Jako materiał izolacyjny, w zależności od modelu kabiny lakierniczej, wykorzystuje się:
- styropian,
- poliuretan spieniony,
- wełnę mineralną standardową,
- wełnę mineralną prasowaną.
Dach natomiast może składać się z płyt warstwowych lub stalowych, cynkowanych paneli i również być izolowany.
Oświetlenie i generatory
Oświetlenie górne może być zainstalowane jako lampy na suficie lub w górnej części ściany kabiny, ale lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie paneli z lampami neonowymi, które mocowane są pod kątem między sufitem a ścianą. Oświetlenie dolne z kolei jest realizowane przy lampach, które mocowane są równolegle lub prostopadle do podłoża kabiny.
Prace związane z lakierowaniem nie mogłyby się odbyć bez tak istotnych elementów jak generatory. Jeden z nich – generator grzewczo-nawiewowy, jest jednostką wentylacyjną, która posiada system wentylatorów. Ich zadaniem jest zassanie powietrza z zewnątrz, wdmuchanie go do wymiennika ciepła i wrzucenie go do kabiny lakierniczej przez plenum nawiewowe. Drugi generator – wyciągowy – powinien mieć większą niż generator grzewczo-nawiewowy zdolność wyciągową. Można ją regulować za pomocą przepustnic, które zamocowane są przy wylocie powietrza z generatora.
Wjazd i sterowanie
Na koniec należy wspomnieć o innych, mniejszych elementach kabiny lakierniczej. Po pierwsze drzwi wjazdowe, które pozwolą na wjazd samochodom o dużych gabarytach. Z tego względu powinny mieć one wysokość otworu drzwiowego jak najbardziej zbliżony do wysokości wewnętrznej kabiny lakierniczej. Po drugie – warto również podkreślić znaczenie automatycznego sterowania, które ułatwia ustawienie temperatury podczas lakierowania i suszenia, oraz włączenie poszczególnych faz pracy kabiny.
Podczas zakupu kabiny lakierniczej warto skorzystać z podpowiedzi doradców z Frankowski Coating – firmy, która specjalizuje się w sprzedaży m.in. kabin lakierniczych do malowania proszkowego.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana