Artykuł sponsorowany

Jak wygląda konsultacja przed zabiegiem z zakresu chirurgii plastycznej?

Jak wygląda konsultacja przed zabiegiem z zakresu chirurgii plastycznej?

Każdy zabieg z zakresu chirurgii plastycznej niesie ze sobą ryzyko. Zazwyczaj jest ono niewielkie, jednak aby uniknąć komplikacji każda operacja poprzedzona jest konsultacją. Podczas niej lekarz określa wraz z pacjentem zakres zmian, przebieg operacji oraz okresu rekonwalescencji. Istotne jest również zbadanie stanu zdrowia. Jak wygląda taka konsultacja i jakie badania będziemy musieli wykonać?

Żaden lekarz chirurgii plastycznej nie przeprowadzi zabiegu, jeśli będzie miał choć minimalne wątpliwości związane ze stanem zdrowia pacjenta. Nawet drobna nieprawidłowość może nieść ze sobą duże ryzyko – a za skutki operacji odpowiedzialny jest chirurg. Dlatego każdorazowo zabieg musi być poprzedzony konsultacją.

Badania, które należy wykonać przed operacją plastyczną

Zakres badań może się różnić, w zależności od pacjenta. Jednak zazwyczaj badania, które należy wykonać przed zabiegiem z zakresu chirurgii plastycznej obejmują badanie krwi, moczu, RTG klatki piersiowej, EKG oraz USG piersi. W przypadku badania krwi potrzebna będzie ogólna morfologia wraz z rozmazem, OB lub CRP, badanie poziomu sodu, potasu i glukozy, a także kreatyniny oraz układu krzepnięcia krwi. Dzięki tym badaniom możliwe jest wykrycie stanów zapalnych, także takich, które nie powodują żadnych objawów.

Badanie krwi umożliwia również wykrycie ewentualnej cukrzycy, problemów z nerkami lub zaburzeniami krzepnięcia – mówi specjalista z Kliniki Chęciński w Warszawie – RTG wykonywane jest w ramach przesiewowego badania płuc, natomiast EKG wskazane jest przede wszystkim pacjentom po 40. roku życia – ponieważ w tym czasie mogą pojawić się pierwsze problemy z układem krążenia. USG piersi lub mammografię należy wykonać przed zabiegiem z zakresu korekty piersi. Może być również konieczne wykonanie testu ciążowego – jeśli pacjentka podejrzewa, że może być w ciąży. Zabiegów z zakresu chirurgii plastycznej nie wykonuje się bowiem u pacjentek ciężarnych.

Przebieg konsultacji przed zabiegiem

Podczas konsultacji lekarz analizuje wyniki badań pacjenta. Ważne, aby konsultację wraz z wynikami przeprowadzić przynajmniej dwa tygodnie przed zabiegiem. Dzięki temu, w razie wykrycia nieprawidłowości będziemy mieli wystarczająco dużo czasu, by poprawić wyniki lub przełożyć operację. Konieczne jest również poinformowanie lekarza o chorobach przewlekłych lub przebytych. Odpowiednio kontrolowane i unormowane choroby przewlekłe nie muszą być przeciwwskazaniem do przeprowadzenia operacji – każdorazowo jest to decyzja indywidualna, zależna od lekarza prowadzącego oraz chirurga plastycznego.

Jeżeli nie ma przeciwwskazań do wykonania zabiegu lekarz wraz z pacjentem określa zakres przeprowadzonych zmian. Pacjent przedstawia swoje oczekiwania, a lekarz potwierdza, czy będą one możliwe. To do lekarza, jako osoby, które posiada większe doświadczenie i wiedzę należy ostateczna decyzja, czy rezultaty będą zadowalające dla pacjenta. Wykonywane są również zdjęcia, aby można było porównać oraz ocenić efekt końcowy.

Zakres konsultacji obejmuje również okres pooperacyjny. Pacjent dowie się na co zwracać uwagę po zabiegu oraz jak przebiegać będzie czas rekonwalescencji. Konsultacja przez zabiegiem z zakresu chirurgii plastycznej to również doskonały czas na zadawanie pytań i wyjaśnienie wątpliwości. Dopiero po weryfikacji wyników badań, określeniu celu oraz przebiegu operacji, okresu rekonwalescencji oraz wyjaśnieniu wszelkich wątpliwości i ostatecznej decyzji pacjenta zostaje on zakwalifikowany do operacji.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.