Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak ubiegać się o dotację z rządowego programu „Mój Prąd”?
W ubiegłym roku ruszyły pierwsze wypłaty środków finansowych w ramach rządowego programu „Mój Prąd”, które są prowadzone przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Program ten ma na celu ułatwić Polakom wykonanie instalacji słonecznych na dachach. Co warto wiedzieć o wspomnianym programie? Jakie dokumenty i gdzie należy złożyć, by uzyskać wsparcie finansowe? Szczegóły w artykule poniżej.
Program „Mój Prąd” – co warto wiedzieć?
Drugi i ostatni etap rządowego programu „Mój Prąd” wystartował 31 stycznia i potrwa do 18 grudnia 2020. Istotne jest, że z uwagi na panującą pandemię wnioski o dofinansowanie zakupu i montażu instalacji fotowoltaicznej można przesyłać tylko w wersji online.
- Celem programu jest wsparcie rozwoju odnawialnych źródeł energii jako uzupełnienie wcześniej obowiązującego projektu Czyste Powietrze
– wyjaśnia ekspert z Przedsiębiorstwa Wielobranżowego „Eko-Anwa”. Wykonanie mikroinstalacji fotowoltaicznych ma pomóc polskim gospodarstwom domowym, które są zlokalizowane na obszarach słabo zurbanizowanych, w produkcji energii z własnych źródeł.
Ostateczny budżet całego programu nie jest jeszcze znany, ale ma wynieść około 1 mld zł. Dzięki niemu wnioskodawcy będą mogli uzyskać wsparcie w wysokości do 50% kosztów wykonania instalacji, jednak nie więcej niż 5000 zł. Z pomocy mogą skorzystać właściciele nieruchomości, którzy chcą zainwestować w systemy PV o mocy 2-10 kW.
Kto może skorzystać z dofinansowania?
Program jest skierowany do osób fizycznych, które wytwarzają energię elektryczną na własne potrzeby. Muszą one również mieć zawartą umowę z wybranym zakładem energetycznym na wprowadzanie do sieci nadmiaru energii elektrycznej wytworzonej za pomocą mikroinstalacji. Wniosek mogą złożyć właściciele nieruchomości, którzy:
- mają gotową instalację fotowoltaiczną i jest ona już podłączona do sieci elektroenergetycznej,
- poszukują odnawialnych źródeł energii elektrycznej o mocy 2-10 kW,
- ponieśli wydatki po 23 lipca 2019 roku i nie ukończyli inwestycji przed tą datą,
- chcą zrealizować nową inwestycję, która nie jest rozbudową już istniejącej.
Jak złożyć wniosek?
Wniosek o dofinansowanie należy złożyć online – konieczne jest dysponowanie profilem zaufanym lub e-dowodem. Do wniosku należy dołączyć:
- kopię faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej, która powinna być opisana „Zgłoszono do Programu priorytetowego Mój Prąd”,
- dowód zapłaty lub oświadczenie o jej wykonaniu,
- zaświadczenie od OSD potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy,
- w sytuacji, gdy instalacja jest montowana samodzielnie – oświadczenie o samodzielnym wykonaniu wspomnianych prac.
W przypadku stwierdzenia braków w dokumentacji lub błędów urząd poinformuje o nich wnioskodawcę w postaci zawiadomienia elektronicznego, wysłanego na wskazany we wniosku adres.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana