Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak rozliczyć zakup kasy fiskalnej online w firmie?
Coraz większa grupa przedsiębiorców jest zobligowana do rejestrowania sprzedaży towarów i usług za pomocą kasy fiskalnej online. Je zakup jednak został objęty korzystną ulgą. Zarówno wydatek związany z nabyciem urządzenia, jak i otrzymany zwrot należy poprawnie ująć w księgach rachunkowych. Sprawdź, co warto wiedzieć o rozliczaniu tego rodzaju operacji finansowej w firmie.
Kto musi mieć kasę fiskalną?
Ewidencjonowanie sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej dotyczy podatników VAT, którzy prowadzą sprzedaż towarów i usług na rzecz osób fizycznych niemających własnej działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Choć są od tej zasady wyjątki w postaci na przykład obrotu mniejszego niż 20 tysięcy złotych, to jednak większość przedsiębiorców musi zaopatrzyć się w tego rodzaju urządzenie. Co więcej, kolejne grupy sprzedawców oraz usługodawców muszą, według zapisów w ustawie, zgodnie z wyznaczonymi terminami wymieniać kasy rejestrujące starego typu na kasy fiskalne online. W obydwu przypadkach właściciele firm mają prawdo do skorzystania z przysługującej ulgi. Na czym ona polega?
Przeczytaj również: Korzyści płynące z outsourcingu usług rachunkowych.
Jakie są zasady ulgi na zakup kasy?
Tego rodzaju odliczenia mogą dokonać zarówno przedsiębiorcy, którzy mają obowiązek w ten sposób ewidencjonować sprzedaż, jak i ci, którzy decydują się robić to dobrowolnie. Ponadto dotyczy ona nie tylko czynnych podatników VAT, ale także przedsiębiorców zwolnionych z jego odprowadzania. W ubieganiu się o należną ulgę mogą pomóc między innymi księgowe z biura rachunkowego Abacus w Warszawie. Jej wartość dla wszystkich jest stała i wynosi 90% ceny netto urządzenia, nie więcej jednak niż 700 złotych. Przy zakupie więcej niż jednej kasy jednorazowo, na każdy z tych sprzętów taki zwrot przysługuje. Warunki to rozpoczęcie korzystania ze wszystkich kas nie później niż 6 miesięcy od daty ich nabycia oraz dysponowanie dowodem zapłaty wraz z fakturą.
Przeczytaj również: Kompleksowe rozliczanie ZUS dla właścicieli firm – co warto wiedzieć?
Jak ująć koszty zakupu kasy fiskalnej online?
Sposób rozliczenia poniesionych wydatków zależy w dużej mierze od tego, czy urządzenie zostanie zakwalifikowane do środków trwałych, czy też nie. W drugim przypadku sytuacja jest znacznie prostsza, ponieważ zakup zostanie ujęty w kosztach uzyskania przychodu w miesiącu zaksięgowania. Z kolei, jeśli kasa rejestrująca ma zostać poddana odpisom amortyzacyjnym, należy umieścić ją w ewidencji środków trwałych. Stawka amortyzacyjna dla urządzeń z KŚT 669 wynosi 20%. W zależności od wartości sprzętu odpisu można dokonać jednorazowo lub okresowo. Co więcej, należy pamiętać także o odpowiednim rozliczeniu wspomnianej wyżej ulgi, której kwota powinna zostać ujęta w rozliczeniach międzyokresowych przychodów.
Przeczytaj również: Najważniejsze zasady dotyczące prowadzenia ksiąg przychodów i rozchodów
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana