Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak odczytywać kod silnika zaburtowego?

Polacy coraz częściej decydują się na zakup własnych łodzi, szczególnie tych do pływania po zbiornikach i kanałach słodkowodnych. Coraz więcej jest też punktów, w których możemy wynająć łódź, czy jacht, by spędzić miło czas poza miejskim zgiełkiem. Najczęściej w pierwszej kolejności zwracamy uwagę na budowę łodzi i jej design, chcemy, by podróżowało nam się na niej wygodnie. A co z silnikami? Co warto wiedzieć o kodach silników zaburtowych?
Numer seryjny silnika zaburtowego w praktyce
Na każdym silniku zaburtowym powinna znajdować się specjalna naklejka z kilkoma danymi, które potocznie nazywamy kodem silnika. W górnej części naklejki standardowo znajduje się numer seryjny silnika, rocznik modelu oraz jego oznaczenie, rok produkcji i znak CE (Certified Europe), jeśli jest wymagany. Z kodu silnika zaburtowego nie odczytamy więc informacji o danych technicznych, które znajdują się natomiast w karcie technicznej silnika. Mamy tam podaną moc w koniach mechanicznych, zakres obrotów na minutę przy całkowicie otwartej przepustnicy, prędkość jałową na biegu do przodu i informacje o cylindrach: ilość, objętość skokowa jednego cylindra i jego średnica. Kolejne parametry to skok tłoka, zalecana świeca zapłonowa i informacja o jej otworze, smarowność skrzyni biegów, zalecana benzyna, czy zalecany olej.Jak wybrać odpowiedni silnik zaburtowy?
Silniki zaburtowe to temat dość specyficzny, dlatego, jeśli planujemy zakup silnika do naszej łodzi, nie warto próbować prosić o pomoc nawet sprawdzonego mechanika samochodowego, o ile oczywiście ten nie ma fachowej wiedzy na temat silników zaburtowych. Dla osoby niezaznajomionej z tematem specyfikacja techniczna takiego sprzętu będzie zapewne zbiorem dziwnych parametrów. Jak mówi nam przedstawiciel firmy Taurus, która współpracuje bezpośrednio z producentami silników zaburtowych i wyposażenia jachtów, najlepiej o pomoc zapytać branżowego fachowca. W końcu silnika do łodzi nie kupujemy często, wydajemy na ten zakup niemałe pieniądze, powinno nam więc szczególnie zależeć na właściwym wyborze. Najbardziej solidnym i wiarygodnym miejscem zakupu będzie sklep, który dodatkowo zajmuje się serwisowaniem silników zaburtowych. Mamy wówczas pewność, że nie usłyszymy jedynie wyrecytowanych zalet silnika zaburtowego, które wymienia w swojej broszurze producent, a konkretne uzasadnienie, dlaczego to ten, a nie inny silnik będzie dla nas najlepszy. Pamiętajmy przy tym, że nie tylko bardzo znane marki mają w swoich ofertach bardzo dobre produkty. Czasem za niższą cenę możemy kupić produkt lepszy, ale bez znanego logo. Nie bójmy się producentów, którzy są mniej znani na rynku.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana