Artykuł sponsorowany

Jak często należy badać wzrok?

Jak często należy badać wzrok?

Wzrok jest uważany za jeden z najważniejszych zmysłów, to w dużej mierze za jego pośrednictwem poznajemy otaczający nas świat i bliskie nam osoby – nic dziwnego więc, że oczom należy się szczególna ochrona. Jakiekolwiek problemy z prawidłowym widzeniem powinny skłonić do niezwłocznego udania się do okulisty, ale badania wzroku warto wykonywać też w ramach regularnej diagnostyki, a razie potrzeby udać się do optyka po odpowiednie okulary lub soczewki.

Regularne badania oczu

O regularnie przeprowadzanych badaniach oczu należy pamiętać właściwie przez całe życie – nawet jeśli nie ma się zdiagnozowanych żadnych nieprawidłowości działania tego narządu. Pierwsze badania wykonuje się zazwyczaj w okolicy 3 roku życia dziecka, a później powtarza się je raz do roku. W przypadku problemów ze wzrokiem takich jak daleko- czy krótkowzroczność oraz innych, im wcześniej zostanie postawiona diagnoza, tym lepsze będą rokowania na przyszłość dla pacjenta. Dorosłe osoby do 40 roku życia powinny badać wzrok przynajmniej raz na trzy lata, oczywiście jeśli nie ma innych wskazań do takiego badania takich jak np. pogarszanie się widzenia czy konieczność wymiany okularów na inne. Po skończeniu 40 lat warto już corocznie badać oczy, gdyż w tym wieku narząd wzroku jest już bardziej narażony na pojawianie się różnych schorzeń. Jeszcze częstsze wizyty u okulisty są zalecane pacjentom ze zdiagnozowaną zaćmą, jaskrą oraz innymi poważnymi chorobami oczu, wymagającymi regularnego sprawdzania ich stanu przez specjalistę.

Co obejmuje zwykle badanie oczu?

Zakres wykonywanych badań oczu zależy w dużej mierze od celu wizyty pacjenta. Wywiad przeprowadzony przez okulistę pozwala wstępnie określić cele diagnostyczne i dobrać rodzaj badan do potrzeb danej osoby i jej historii choroby. W gabinecie okulistycznym sprawdzana jest zwykle ostrość widzenia z bliska i z daleka, widzenie peryferyjne, poprawne widzenie obuoczne, ruchy gałek ocznych. Nowoczesny sprzęt pozwala szybko wykryć wiele nieprawidłowości oka, bez konieczności poddawania pacjenta długim i żmudnym badaniom. Szybko wykonana diagnostyka daje też szansę na szybkie podjęcie leczenia np. korekcji wzroku czy nawet operacji oczu. Często wykonywana jest komputerowa diagnostyka wzroku, oraz badanie dna oka i pomiar ciśnienia śródgałkowego. 

Badanie wzroku u optyka

Nie wszyscy wiedzą, że badania wzroku, i to w całkiem dużym zakresie, można wykonać też w niektórych salonach optycznych. Jest to opcja przede wszystkim dla pacjentów zainteresowanych zakupem okularów korekcyjnych lub soczewek kontaktowych. U osób, które zakupią okulary lub soczewki, takie badania są najczęściej wykonywane nieodpłatnie.

Jak słusznie zauważa w rozmowie z nami pracownik salonu optycznego Optymed: połączenie w jednym miejscu badania wzroku z wyborem produktów korygujących widzenie jest dla pacjentów bardzo wygodne i zwykle tańsze niż korzystanie z prywatnej wizyty w gabinecie okulistycznym.

Do tego przy takich badaniu można uwzględnić dodatkowe czynniki związane z doborem okularów, związane z charakterem wykonywanej pracy czy nawykami danej osoby. Dzięki temu pacjent nie tylko uzyskuje informację na temat kondycji swojego wzroku wraz ewentualnymi zaleceniami, ale również poprawę komfortu widzenia i zarazem lepsze funkcjonowanie w codziennym życiu.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.