Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Internetowe banki głosów. Wybór najlepszego lektora jeszcze łatwiejszy!
Dobry lektor ma bardzo duże znaczenie w realizacji nagrania lektorskiego. Osoba, która ma odpowiedni głos, może sprawić, że nagranie to natychmiast zwróci uwagę słuchaczy. Jak wybrać dobrego lektora? Teraz zleceniodawcy najczęściej korzystają z banków głosów online. Co warto o nich wiedzieć? Jak znaleźć w nich najlepszego lektora?
Czym jest bank głosów?
Bankami głosów określa się bazy, które w jednym miejscu gromadzą różne nagrania lektorskie. Są to próbki głosów lektorów, na podstawie których można ocenić, czy konkretny lektor nadaje się do realizacji danego projektu. Obecnie najpopularniejszym sposobem, aby wybrać odpowiedniego lektora, jest internetowy bank głosów - powitania.pl/bank-glosow/ To serwis online, który prezentuje pod jednym adresem wiele nagrań. Atutem internetowych baz tego typu jest możliwość łatwego wyszukania lektora – można nie tylko odsłuchać bezpośrednio na stronie jego nagrania, ale także skorzystać ze specjalnych filtrów, które pozwalają na wyszukanie właściwej osoby jeszcze szybciej.
Jak wybrać odpowiedniego lektora?
Znalezienie dobrego lektora do realizacji konkretnych nagrań powinno odbywać się zawsze po dokładnym określeniu wymogów, jakie powinien on spełnić. Inne nagrania lektorskie realizuje się w celach reklamowych, inne natomiast wtedy, gdy nagrania te mają być informacyjne. Przykładowo, w przypadku nagrań reklamowych na potrzeby telewizji, radia, należy wziąć pod uwagę grupę docelową oraz wziąć pod uwagę produkt. Duże znaczenie ma tutaj analiza marketingowa poprzedzająca kampanię reklamową. Nie warto zatem decydować się na pierwszego lektora, którego głos przypadł nam do gustu. Lepiej sprawdzić także inne propozycje, co w przypadku internetowych banków głosów jest naprawdę bardzo proste – wszystko można załatwić wtedy z biura lub z domu.
Jak zamówić nagranie lektorskie?
Gdy udało się wybrać odpowiedniego lektora, wtedy należy przejść do kolejnego etapu, czyli do zamówienia nagrania lektorskiego. Dzisiaj niemalże każdy bank głosów współpracuje ze studiem nagraniowym, dlatego można zlecić wtedy w nim konkretne nagranie. Zlecenie zamówienia polega przede wszystkim na wybraniu lektora, a potem na przekazaniu do studia szczegółów związanych z zamówieniem – można zrobić to za pośrednictwem formularzy dostępnych online. Dzięki temu można łatwo i szybko otrzymać wycenę zlecenia. W formularzu należy umieścić wtedy informacje dotyczące treści nagrania – najlepiej dodać ją do zapytania. Gdy klient jest zdecydowany na założenie zamówienia na nagranie lektorskie, wtedy studio kontaktuje się z lektorem i przygotowuje nagranie. Można otrzymać je nawet po paru dniach!
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana