Materiał Partnera

Filtry do myjek DPF

Filtry do myjek DPF

Filtry DPF stosuje się w samochodach posiadających silnik wysokoprężny po to, aby obniżyć emisję szkodliwych dla środowiska naturalnego spalin. Jest to dosyć praktyczne rozwiązanie jednak filtr DPF z czasem ulega zapchaniu i aby móc go ponownie używać, to konieczne jest jego właściwe wyczyszczenie i zregenerowanie. W artykule opisujemy, jakie są korzyści wynikające ze stosowania różnych flirtów w myjkach DPF.

Myjki DPF

Filtry DPF są uważane za jedną z droższych części eksploatacyjnych dla użytkowników silników diesla. Jednak mało kto zdaje sobie sprawę, że wymyślono urządzenia pozwalające na przywrócenie 99% znamionowej przepustowości filtra w procesie mycia. Najlepsze urządzenia myjące wyposażone w odpowiednie końcówki i filtry pozwalają w pełni zregenerować i skuteczne wyczyścić filtr DPF/FAP, bez negatywnego wpływu na strukturę filtra. Zapytaliśmy eksperta z firmy Proton o to, jak przebiega proces takiego czyszczenia? Powiedział nam, że najlepiej jak cały proces odbywa się w zamkniętej komorze, do której podłączone są różne systemy drenażu uzbrojone w filtry blokujące szkodliwym substancjom możliwość wydostawania się poza obszar czyszczenia. Specjalne dodatki w wodzie destylowanej płuczą filtry w obiegu zamkniętym – filtry dodatkowo zatrzymują uwolnione cząstki brudu, co pozwala na kilkukrotne wykorzystanie wody. Na koniec filtr jest przedmuchiwany powietrzem symulującym naturalny strumień spalin wyrzucanych z silnika po to, aby sprawdzić poziom przepustowości filtra.

Po zakończeniu mycia filtr musi pozostać w miejscu, gdzie suszy się w temperaturze około 90°C. Tak wysoka temperatura gwarantuje, że cały środek czyszczący odparuje, filtr wyschnie całkowicie i będzie gotowy do ponownego użycia. Warto zauważyć, że wynalezienie myjek do filtrów DPF znacznie obniżyło koszty ich eksploatacji. W zależności od poziomu zabrudzenia filtra operacja dla auta osobowego nie powinna trwać dłużej niż 30 minut, a dla ciężarówki około 1 godziny.   Osad, który został wyłapany przez filtry myjek filtrów DPF musi zostać poddany procesowi utylizacji. Tlenki azotu, które są produktem ubocznym powstawania sadzy w filtrze DPF są wysoce toksycznymi substancjami, których nie można od tak wyrzucić. Dlatego właśnie tak ważne jest wykorzystywanie obiegu zamkniętego do czyszczenia filtrów DPF.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję