Artykuł sponsorowany

Fakty i mity na temat food trucków

Fakty i mity na temat food trucków

Food truck jest bardzo popularnym rozwiązaniem gastronomicznym – zarówno w mniejszych, jak i większych miastach. Powodzeniem cieszy się szczególnie w okresie wiosenno-letnim, kiedy panuje ładna pogoda, względnie wysokie temperatury. Czym charakteryzuje się mobilna gastronomia? Jakie są fakty i mity food trucków? Odpowiedź znajduje się w artykule.

Food trucki – szybkie wejście do branży gastronomicznej

Food truck to szybki i stosunkowo tani sposób na otwarcie własnej knajpki. Koszty otwarcia własnej budki z jedzeniem są nieporównywalnie niższe od założenia tradycyjnej, stacjonarnej restauracji. Nie trzeba mieć kilkunastoosobowej, wyspecjalizowanej kadry (kelnerzy, kucharze), a zaledwie kilka zaufanych pracowników. Niepotrzebny jest (wynajmowany lub zakupiony) lokal ani gruntowne remonty. Przyszły właściciel food trucka musi jedynie zainwestować w auto, wyposażenie. Za sukcesem food trucka przemawia także skomponowanie dobrego menu.

Dobre położenie food trucka to klucz do sukcesu

Dobre położenie restauracji jest jednym z najważniejszych czynników, gwarantujących późniejszy sukces finansowy lub jego brak. Wielką zaletą food trucków jest to, że można je otworzyć niemal w każdym miejscu. Lokalizacja nie jest domyślna – właściciele tych mobilnych punktów gastronomii mogą przemieszczać się po całym mieście lub zaparkować na stałe w centrum i budować stałą bazę klientów. Letnie festiwale food trucków to impreza, o którą powinien zahaczyć każdy posiadacz takiej restauracji. Podczas zlotu można sporo zarobić, a także przekonać do swojej kuchni wielu nowych smakoszy.

Jednym z najciekawszych food trucków, działających głównie na terenie Bielska-Białej i okolic, jest „Chefs on wheels”. Zainteresowani mogą spróbować tu różnych burgerów, ziemniaki z pieca, a także dania z innych okolic świata.

Założenie food trucka nie wymaga wielu formalności

Aby w pełni cieszyć się własnym food truckiem, należy spełnić kilka warunków – założyć działalność gospodarczą (do tego nie jest potrzebne wykształcenie, kwalifikacje ani uzyskanie pozwolenia) oraz spełnić warunki sanitarne. Najwięcej formalności wiąże się z sanepidem. Każdy właściciel food trucka musi mieć wpis do Państwowej Inspekcji Sanitarnej (co najmniej 14 dni przed planowanym rozpoczęciem działalności). W ciągu owych dwóch tygodni przedstawiciele sanepidu udadzą się na kontrolę, w wyniku której można uzyskać pozytywny (uprawnia do wpisu do rejestru) lub negatywny wynik. Dopiero po spełnieniu wszystkich formalności można rozpocząć sprzedaż.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.