Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Druk wielkoformatowy w marketingu i reklamie
Wielkoformatowy druk bardzo często nazywany jest także drukiem solwentowym. Jest to nowoczesna technologia, która umożliwia otrzymanie obrazu nie tylko na papierze, ale także folii czy specjalnym materiale wykorzystywanym do produkcji banerów. W nowoczesnym marketingu oraz reklamie druk wieloformatowy jest jednym z podstawowych elementów, który ma znaczenie dla zdobycia uwagi klienta. Gdzie dokładnie może zostać wykorzystana ta forma?
Druk wieloformatowy – reklama, która się wyróżnia
Współczesna reklama wykorzystuje formy przekazu, które są bardzo widoczne dla potencjalnego odbiorcy. Jedną z podstaw jest między innymi druk wielkoformatowy, który nawiązuje tak naprawdę do tradycyjnych form takich, jak popularne od wielu lat szyldy. Obecnie jednak sposób przekazu informacji został ulepszony. Tym, co wyróżnia ten rodzaj przekazu informacji to przede wszystkim rozmiar. Są to różnego rodzaju:
- billboardy,
- tablice reklamowe na przystankach,
- folie reklamowe montowane na drzwiach i oknach budynków,
- reklamy typu baner montowane na budynkach.
Specjalista z firmy Pracownia reklamy LogArt zauważa:
Wiele osób uważa, że druk wielkoformatowy to wyłącznie ogromne billboardy, które rozmieszczone są przy głównych, ruchliwych ulicach lub w przestrzeniach miejskich. Okazuje się jednak, że ten obszar jest znacznie większy. Są to również różnego rodzaju naklejki nie tylko na szybach, ale także ścianach czy podłogach, nadruki na różnego rodzaju produktach czy pojazdach. Druk wielkoformatowy to także wszelkiego rodzaju elementy wystawiennicze wykorzystywane na konferencjach i szkoleniach – dodaje.
Gdzie tworzony jest druk wielkoformatowy?
Niezależnie od rodzaju reklamy druk wielkoformatowy powinien być tworzony przez specjalistyczne drukarnie (wielkoformatowe) na odpowiednich urządzeniach. Możliwe jest wówczas otrzymanie nie tylko dowolnej wielkości reklamy (nawet kilkanaście czy kilkadziesiąt m2), ale także odpowiedniej jakości, która przekłada się na jej odbiór przez konsumentów. Jest to technologia nowa, w związku z czym cena druku jest stosunkowo wysoka. Należy jednak zauważyć, że to swego rodzaju inwestycja, która może bardzo szybko się zwrócić. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na jej wykorzystanie.
Kto może wykorzystać druk wielkoformatowy?
Marketing przy użyciu wielkoformatowej reklamy to doskonały sposób dla każdego, kto chce zwrócić uwagę na swoją działalność lub produkty. Korzystają z niego różne branże. Najczęściej są to:
- salony kosmetyczne,
- firmy motoryzacyjne,
- drogerie,
- sieci sklepów spożywczych,
- konkretne marki produktów spożywczych.
Druk wielkoformatowy na bilbordach wykorzystywany jest także przez galerie handlowe, centra rozrywki, a także kina.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana