Artykuł sponsorowany

Druk ulotek. Jak zaoszczędzić na kosztach wydruku?

Druk ulotek. Jak zaoszczędzić na kosztach wydruku?

Właśnie otworzyłeś swój własny salon fryzjerski, kawiarnię, biuro projektowe lub klub fitness i szukasz taniej oraz skutecznej formy reklamy? Ulotka to bardzo uniwersalna i nośna metoda, która z pewnością dotrze do dużego grona odbiorców. Wystarczy ją zaprojektować i dopasować do własnych potrzeb. Jednak, co zrobić, aby zaoszczędzić na kosztach wydruku i na co zwrócić uwagę?

Druk ulotek – rodzaj druku

Druk cyfrowy to dobry druk wysokiej jakości. Najlepiej sprawdza się przy niskich nakładach, na przykład do 500 ulotek. Do tego rodzaju druku wykorzystywane są maszyny cyfrowe. Jest to szybki sposób, gdyż gotową ulotkę mamy praktycznie od ręki. Jeżeli zależy nam na dużych nakładach, najlepszym wyborem będzie druk offsetowy, który sprawdzi się przy druku kilku do kilkudziesięciu tysięcy ulotek. Jest to druk, który nie jest opłacalny przy małej ilości nakładów, gdyż sam koszt ustawiania maszyn i naświetlania jest dość wysoki.
Jeżeli zależy nam na szybkości, wówczas druk cyfrowy będzie najlepszym wyborem, z uwagi na fakt, że przygotowanie materiałów do druku offsetowego zajmuje dużo więcej czasu – dowiadujemy się w rozmowie ze specjalistą z  drukarni cyfrowej i offsetowej Strefa Xero z Warszawy.

Druk ulotek – format i gramatura papieru

Najczęściej stosowane formaty ulotek to A4, A5, A6 i DL. Ulotki możemy pozostawić w danym formacie lub złożyć. Jeśli nasza ulotka ma szeroką ofertę warto wybrać większe formaty, aby wszystkie zdjęcia i grafiki się zmieściły. Cena druku ulotek w dużej mierze zależy od gramatury papieru, czyli ciężaru papieru przypadającego na metr kwadratowy. Jeżeli zależy nam, aby ulotka była sztywniejsza i trwalsza warto wówczas wybrać wyższą gramaturę. Pamiętajmy jednak, że im większa gramatura, tym wyższa będzie cena. Najczęściej ulotki drukowane są dwustronnie na papierze kredowym matowym lub błyszczącym. Jest on bardziej efektowny, mocniejszy oraz niestety droższy od papieru offsetowego - niepowlekanego, na którym wykonuje się wydruki jednostronne, pozwalające osiągnąć wysoki nakład przy niskim budżecie. Przed drukiem ulotek pamiętajmy, że na ostateczną cenę wpływa wiele czynników. Nie tylko rodzaj podłoża i format, ale również jakość wykonania. Często do ceny ulotki należy doliczyć koszt projektu, chyba, że skorzystamy z darmowych wzorów ulotek, dzięki którym zaoszczędzimy pieniądze. Drukarnia Strefa Xero oferuje druk ulotek w Warszawie w atrakcyjnych cenach, zarówno w niskim, jak i wysokim nakładzie. Ulotki to obecnie najbardziej popularna forma reklamy, szczególnie dla nowo powstałych firm. Dzięki nim można w prosty sposób przyciągnąć nowych klientów, jak i poprawić wizerunek firmy.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.