Artykuł sponsorowany

Czym się kierować przy wyborze ubezpieczenia komunikacyjnego?

Czym się kierować przy wyborze ubezpieczenia komunikacyjnego?

Ubezpieczenia komunikacyjne to rodzaj polisy, która związana jest z posiadaniem, a także użytkowaniem różnych pojazdów lądowych. Ich istnienie normują przepisy prawne znajdujące się w kodeksie cywilnym. Im więcej ubezpieczeń, tym większa ochrona kierowcy oraz jego auta. Nie w tym jednak rzecz, aby wydać pieniądze na wszystkie, jakie istnieją. Czym powinno się kierować podczas jego wyboru?

Rodzaje ubezpieczeń komunikacyjnych

Ubezpieczenia komunikacyjne dzielą się na obowiązkowe i nieobowiązkowe. Do pierwszego rodzaju należą:

  • OC krajowe – podstawowe, a zarazem najważniejsze z nich. Jego zadaniem jest ochrona kierowcy od odpowiedzialności cywilnej w Polsce, a także niektórych krajach należących do Unii Europejskiej,

  • Zielona Karta – to certyfikat, który jest równocześnie potwierdzeniem posiadania ubezpieczenia komunikacyjnego OC; przydaje się przy wyjeździe za granicę, obowiązuje jednak tylko w wybranych krajach objętych działaniem Zielonej Karty,

  • ubezpieczenie graniczne – rodzaj umowy dotyczący pojazdów, które są zarejestrowane poza krajami Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Jeśli nie posiadają Zielonej Karty, to muszą mieć wykupione ubezpieczenie graniczne.

Do ubezpieczeń komunikacyjnych nieobowiązkowych należą natomiast:

  • Autocasco (AC) – ubezpieczenie pojazdów od wypadków i innych zdarzeń,

  • NNW (polisa Następstw Nieszczęśliwych Wypadków) – ubezpieczenie dotyczące następstw wypadków,

  • Assistance – gwarantuje pomoc podczas nieoczekiwanych zdarzeń w trakcie podróży.

W Polsce obowiązkowe jest OC krajowe – jeżeli kierowca go nie wykupi, UFG nałoży na karę, a dodatkowo w razie wypadku będzie musiał sam pokryć koszty szkód. Jeżeli chodzi o ubezpieczenia nieobowiązkowe, często wybiera się również Autocasco, które jest dobrowolne.

Od czego zależy wysokość składki za ubezpieczenie komunikacyjne?

Wysokość składki za ubezpieczenia komunikacyjne jest zróżnicowana. W dużej mierze zależy od oferty. Potencjalni klienci najczęściej korzystają z pomocy agenta ubezpieczeniowego albo internetowych porównywarek, co może ułatwić wybór najwłaściwszego pakietu. Przy indywidualnej ocenie bierze się pod uwagę takie czynniki jak:

  • parametry samochodu,

  • miejsce zamieszkania kierowcy (w większych miastach częściej dochodzi do wypadków),

  • dane dotyczące właściciela pojazdu.

Jak wybrać ubezpieczenie komunikacyjne?

– Zakres ochrony ubezpieczeniowej jest szczegółowo opisywany w Ogólnych Warunkach Ubezpieczeń Komunikacyjnych. Aby uniknąć nieprzyjemności dotyczących wybranego ubezpieczenia, należy na początku zapoznać się z ogólnymi wytycznymi – tłumaczy przedstawiciel firmy Ubezpieczenia Artur Jabłoński.

Przy wyborze odpowiedniego ubezpieczenia komunikacyjnego najlepiej kierować się intuicją i własnymi potrzebami. Ewidentną podstawą jest OC, natomiast przydatne może się okazać również Autocasco, NNW czy Assistance, ponieważ nigdy nie wiadomo, co może stać się na drodze. Warto skupić się na znalezieniu najrozsądniejszej oferty pod kątem cenowym i prawnym.

Ubezpieczenia komunikacyjne są przydatne kierowcom. Chronią zarówno pojazd, jak i osobę prowadzącą pojazd. Aby nie móc martwić się o własną przyszłość, warto zainwestować w odpowiednią ofertę

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.