Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Czym są materiały POS? Przykłady zastosowań

Spis treści
POS jest skrótem od określenia point of sales materials (POSM) – czyli materiały bezpośrednio wspierające sprzedaż. Stosuje się je w celach promocyjnych w wybranych punktach sprzedaży detalicznej lub w ich sąsiedztwie. Materiały POS zwykle skutecznie zwracają uwagę klientów na dany produkt, markę czy firmę. Jak w praktyce wygląda ich zastosowanie? Szczegóły poniżej.
Klasyfikacja materiałów POS
Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że materiały POS to nie tylko druki reklamowe, nazywane materiałami miękkimi (tymczasowymi), ale też tzw. materiały twarde (permanentne) służące do ich ekspozycji, czyli półki, regały itp. Dystrybucją materiałów POS zajmują się dziś specjalizujące się w takich usługach firmy. Jak słusznie zauważa przedstawiciel jednej z nich – Direct Channel z Katowic :
Mimo rosnącego zróżnicowania rynku reklamowego sprawdzone i do tego często niedrogie sposoby kontaktu z klientem są wciąż najefektywniejsze. Nie dziwi więc niesłabnące zainteresowanie usługami produkcji i dystrybucji materiałów POS.
Standy reklamowe
Z różnymi formami materiałów POS większość z nas spotyka się na co dzień, odwiedzając swój ulubiony dyskont, supermarket czy nawet aptekę. Często mają one postać standów reklamowych z wygodnymi, estetycznymi półeczkami lub szufladami. Na takich standach można umieszczać produkty z oferty promocyjnej sklepu, ale też np. nowe propozycje produktowe w ofercie danej firmy, dopiero prowadzane na rynek. Ekspozycja produktów może być połączona z dystrybucją ulotek, folderów lub innych materiałów reklamowych dotyczących konkretnego produktu lub całej oferty firmy. Umiejscowienie artykułów na standzie skutecznie zwraca uwagę klientów, zarówno w przypadku tych mniejszych, jak i większych sklepów. Klienci spędzają często w sklepach jak najmniej czasu – dzięki materiałom POS można im w elegancki i nienachalny sposób wskazać, czym powinni się w danym miejscu zainteresować. Innym, podobnym rozwiązaniem są wobblery, czyli kartonowe zawieszki w różnych kształtach, umieszczane na ruchomym ramieniu. Mogą być one ciekawą opcją w tych miejscach, gdzie np. brakuje miejsca na postawienie większego standu. Wobblery mają zwykle nietuzinkowy wygląd, dzięki czemu zwracają uwagę klientów wchodzących do sklepu czy stojących w kolejce.
Druk zawsze na czasie
Niesłabnącym zainteresowaniem w roli nośników reklamy i informacji wiąż cieszą się materiały drukowane: wspomniane powyżej ulotki, foldery, broszury, katalogi. Druk nie jest dziś drogi, nawet przy ograniczonym budżecie można zamówić wydrukowanie i dystrybucję takich materiałów. To, na co warto zwrócić uwagę – to ich odpowiednia jakość oraz przemyślany wygląd, spójny z innymi elementami identyfikacji graficznej danej firmy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana