Materiał Partnera

Czym są materiały POS? Przykłady zastosowań

Czym są materiały POS? Przykłady zastosowań

POS jest skrótem od określenia point of sales materials (POSM) – czyli materiały bezpośrednio wspierające sprzedaż. Stosuje się je w celach promocyjnych w wybranych punktach sprzedaży detalicznej lub w ich sąsiedztwie. Materiały POS zwykle skutecznie zwracają uwagę klientów na dany produkt, markę czy firmę. Jak w praktyce wygląda ich zastosowanie? Szczegóły poniżej.

Klasyfikacja materiałów POS

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że materiały POS to nie tylko druki reklamowe, nazywane materiałami miękkimi (tymczasowymi), ale też tzw. materiały twarde (permanentne) służące do ich ekspozycji, czyli półki, regały itp. Dystrybucją materiałów POS zajmują się dziś specjalizujące się w takich usługach firmy. Jak słusznie zauważa przedstawiciel jednej z nich – Direct Channel z Katowic :

Mimo rosnącego zróżnicowania rynku reklamowego sprawdzone i do tego często niedrogie sposoby kontaktu z klientem są wciąż najefektywniejsze. Nie dziwi więc niesłabnące zainteresowanie usługami produkcji i dystrybucji materiałów POS.

Standy reklamowe

Z różnymi formami materiałów POS większość z nas spotyka się na co dzień, odwiedzając swój ulubiony dyskont, supermarket czy nawet aptekę. Często mają one postać standów reklamowych z wygodnymi, estetycznymi półeczkami lub szufladami. Na takich standach można umieszczać produkty z oferty promocyjnej sklepu, ale też np. nowe propozycje produktowe w ofercie danej firmy, dopiero prowadzane na rynek. Ekspozycja produktów może być połączona z dystrybucją ulotek, folderów lub innych materiałów reklamowych dotyczących konkretnego produktu lub całej oferty firmy. Umiejscowienie artykułów na standzie skutecznie zwraca uwagę klientów, zarówno w przypadku tych mniejszych, jak i większych sklepów. Klienci spędzają często w sklepach jak najmniej czasu – dzięki materiałom POS można im w elegancki i nienachalny sposób wskazać, czym powinni się w danym miejscu zainteresować. Innym, podobnym rozwiązaniem są wobblery, czyli kartonowe zawieszki w różnych kształtach, umieszczane na ruchomym ramieniu. Mogą być one ciekawą opcją w tych miejscach, gdzie np. brakuje miejsca na postawienie większego standu. Wobblery mają zwykle nietuzinkowy wygląd, dzięki czemu zwracają uwagę klientów wchodzących do sklepu czy stojących w kolejce.  

Druk zawsze na czasie

Niesłabnącym zainteresowaniem w roli nośników reklamy i informacji wiąż cieszą się materiały drukowane: wspomniane powyżej ulotki, foldery, broszury, katalogi. Druk nie jest dziś drogi, nawet przy ograniczonym budżecie można zamówić wydrukowanie i dystrybucję takich materiałów. To, na co warto zwrócić uwagę – to ich odpowiednia jakość oraz przemyślany wygląd, spójny z innymi elementami identyfikacji graficznej danej firmy.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję