Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Czym charakteryzuje się system Tartarini EVO01?
Dla większości posiadaczy i użytkowników największą bolączką pozostają niezmiennie ceny paliwa, którego zakup poważnie obciąża ich portfele. Jest to szczególnie bolesny problem w Polsce, gdzie ciągle jeszcze średnie dochody per capita są znacznie niższe niż w rozwiniętych krajach Zachodu. Bardzo poważne oszczędności w kosztach ponoszonych na paliwo samochodowe można osiągać poprzez montaż instalacji na ciekły gaz (LPG).
Dlaczego i kiedy warto zamontować w samochodzie instalację LPG?
Samochodowe instalacje LPG do pojazdów z silnikami benzynowymi były odpowiedzią na rosnące ciągle ceny tradycyjnego paliwa. Bardzo korzystne relacje ceny gazu do benzyny wywołały w Polsce w latach 90 dwudziestego wieku bardzo duży popyt na instalacje LPG, którego apogeum nastąpiło w roku 2007 i który trwa do dzisiaj. Ciągle jeszcze warto skorzystać z tego rozwiązania, pamiętając wszakże, że największe korzyści można zyskać przy tych samochodach, które stosunkowo dużo jeżdżą. Wynika to z tego, że koszt montażu instalacji LPG jest dość znaczny, a jego amortyzacja postępuje tym szybciej, im więcej samochód pokonuje kilometrów. Decydując się korzystanie w swoim samochodzie z LPG zamiast benzyny i wybierając odpowiedni warsztat, musimy mieć pewność, że instalacja gazowa zostanie precyzyjnie dobrana do modelu naszego silnika i zostanie profesjonalnie zamontowana. Jak czytamy na stronach firmy Auto Gaz Śląsk z Katowic, tylko wysokiej jakości instalacja LPG, perfekcyjnie współgrająca z silnikiem może przynieść zamierzone korzyści ekonomiczne wynikające z różnic cenowych między gazem a benzyną.
Samochodowa instalacja LPG w systemie Tartarini EVO 01
Oczywiście, jak to bywa z wszystkimi wynalazkami, także w rozwoju i ulepszaniu instalacji LPG nie było zastoju, dlatego też i w nich stosowano ciągle to nowsze i korzystniejsze ekonomicznie i technicznie rozwiązania. Obecnie domyślnie montuje się w tych instalacjach specjalne wtryskiwacze, które podają paliwo do silnika przy pomocy tzw. sekwencyjnego wtrysku gazu. Jedną z najnowszych i najdoskonalszych wersji takiego systemu jest rozwiązanie zaproponowane przez firmę TARTARINI. Sekwencyjny wtrysk gazu TARTARINI EVO 01 wprowadza istotne zmiany w sposobie sterowania dawki paliwa przy pomocy czterech rewolucyjnych funkcji. Oto te funkcje:
FTFTM – czyli śledzenie korektorów składu mieszanki
GDSTM – czyli bezpośrednie uruchamianie ciepłego silnika paliwem gazowym
ADM SystemTM – czyli budowanie dynamicznej mapy adaptacyjnej
Start & Stop Ready – czyli możliwość zasilania gazem pojazdów posiadających system wyłączania i włączania silnika w ruchu drogowym, bez zwłoki na przełączanie benzyna/gaz.
Wszystkie wymienione funkcje TARTARINI EVO 01 realizowane są przy spełnieniu przez system wymagań emisyjnych normy Euro 6. Ich zastosowanie pozwala na uzyskanie przez silnik osiągów i dynamiki cechujących jednostki benzynowe, przy jednoczesnym znacznym zmniejszeniu zużycia paliwa.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana