Artykuł sponsorowany

Czy warto inwestować w autobusy używane z Francji i Niemiec?

Czy warto inwestować w autobusy używane z Francji i Niemiec?

Przewóz osób może być dochodowym biznesem, o ile uda nam się stworzyć pożądane połączenia oraz markę atrakcyjną dla klientów. To z kolei często zależy od komfortu podróży, czyli od posiadanego taboru. Autobusy używane cieszą się w Polsce dużą popularnością ze względu na dużo niższe ceny niż pojazdy pochodzące prosto z linii produkcyjnej. Czy rzeczywiście warto w nie inwestować?

Jakiego sprzedawcy szukać?

Zakup używanego autobusu wymaga odpowiedniej wiedzy na temat mechaniki tego typu pojazdów. Na podstawie samego przebiegu trudno przewidzieć, kiedy i jakie awarie mogą się pojawić i czy z tego powodu cena powinna być dużo niższa. Transakcja może być dobrą inwestycją, o ile jesteśmy w stanie sprawdzić sprzedawcę i jego źródła. Używane autobusy sprzedawane w Polsce przeważnie pochodzą z zachodniej Europy, dlatego nabywcy często są nieufni co do historii pojazdów i przeprowadzanych w nim zmian. Najtaniej oczywiście zapłacimy za pojazd od nieznanej osoby, która jedyne, co może nam zaoferować, to pewność, że autobus jest w doskonałym stanie. Na szczęście są firmy, które od wielu lat działają na rynku, sprzedają sprowadzone pojazdy i stopniowo budują swoją reputację, co nietrudno jest sprawdzić. Taki zakup zapewne nie będzie najtańszy, ale z pewnością jest obarczony dużo mniejszym ryzykiem.

Znane i sprawdzone marki

Wśród najpopularniejszych w Polsce marek znajdują się przede wszystkim francuskie pojazdy Irisbus, a także niemieckie autobusy Mercedes-Benz, Neoplan, Volkswagen, Man i Setra. Są to marki, które sprawdzają się na całym świecie, choć oczywiście w Europie dostęp do nich jest najlepszy. Znajdziemy modele dostosowane do odległości międzymiastowych, jak i autokary mogące pokonywać daleki trasy międzynarodowe Jednym z najważniejszych aspektów zakupu jest ekonomiczność użytkowania. Duży wpływ na ten czynnik ma dostępność części zamiennych. Bez odpowiedniej wiedzy prawdopodobnie kupimy autobus, w którym powstanie awarii wygeneruje spore koszty i duże problemy. W przypadku zakupu autokaru od znanego źródła zawsze można zgłosić reklamację. Wybrane firmy sprzedażowe prowadzą także usługi blacharskie, lakiernicze i tapicerskie. W ten sposób niemiecki lub francuski sprzęt możemy dostosować do wymagań i standardów polskich pasażerów.

Czy zakup za granicą będzie bardziej opłacalny?

Niektórzy nabywcy wolą przyoszczędzić i samodzielnie wybrać się do Niemiec, by ominąć pośredników i zakupić autokar prosto od sprzedawcy. Z pewnością będzie to rozwiązanie tańsze, lecz niekoniecznie opłacalne. Ukryte usterki w sprowadzanych pojazdach to popularny problem. Wspomniane już firmy sprzedażowe mają swoje źródła, w których kupują autobusy sprawne i spełniające wszystkie normy bezpieczeństwa. Co więcej, dysponują oni pracownikami, którzy potrafią sprawdzić sprzęt pod kątem jakości.

Pracownik firmy Erika Stanisław Stojak w Lubczy tłumaczy: Stworzenie renomy dobrego sprzedawcy wymaga, by nie kierować się najniższą ceną. Zakup sprowadzanego do Polski autokaru przeważnie kosztuje więcej niż samodzielna transakcja przeprowadzona na zagranicznej giełdzie. W cenę wlicza się m.in. sprawdzenie stanu technicznego, transport, przerejestrowanie i przetłumaczenie niezbędnych dokumentów.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.