Artykuł sponsorowany

Czy każdy hotel posiada udogodnienia dla osób niepełnosprawnych?

Czy każdy hotel posiada udogodnienia dla osób niepełnosprawnych?

Osoby niepełnosprawne coraz chętniej podróżują i – co najważniejsze – trend ten stale zyskuje na popularności. Niepełnosprawność nie musi przeszkadzać w poznawaniu świata, zwłaszcza że obecnie większość hoteli stara się sprostać wymaganiom gości niepełnosprawnych i zapewnić im w pełni komfortowy pobyt. Osoby niepełnosprawne mogą więc korzystać z szeregu udogodnień, które jednak każdy hotel oferuje w innej formie.

Przepisy a udogodnienia hotelowe dla niepełnosprawnych

Polskie prawo nakłada na hotelarzy obowiązek przystosowania budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych. Informacji na ten temat dostarcza przede wszystkim załącznik nr 8 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19.08.2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie.

Przepisy definiują jedynie minimalne wymagania w tym zakresie, np. nakazują, by w recepcji znajdowała się chociaż jedna lada umieszczona na wysokości do 90 cm, z podjazdem wysokim przynajmniej na 67 cm (ladę można zastąpić oddzielnym stanowiskiem do obsługi osób na wózkach). Ponadto w przepisach precyzyjnie opisano, w jakie elementy powinny być wyposażone pokoje, lokale gastronomiczne i pomieszczenia wielofunkcyjne. W Rozporządzeniu podkreślono również, że w obiektach zabytkowych udogodnienia mogą być wprowadzone na mniejszą skalę.

Trzeba zaznaczyć, że większość hotelarzy stara się z własnej inicjatywy w większym stopniu dostosować budynek do potrzeb osób niepełnosprawnych, np. hotele SPA często oferują specjalnie przystosowane gabinety masażu, dzięki którym goście niepełnosprawni też mogą swobodnie skorzystać ze wszystkich zabiegów.

Czy udogodnienia są projektowane tylko z myślą o osobach niepełnosprawnych ruchowo?

Szerokie drzwi, praktyczne podjazdy, włączniki światła na odpowiedniej wysokości to ułatwienia, które z pewnością pomogą osobom na wózkach inwalidzkich przyjemnie spędzić wakacje. Jednak czy osoby niesłyszące, niewidome, niepełnosprawne umysłowo także mogą bez obaw o swoje bezpieczeństwo i komfort wybrać się w podróż? Hotele starają się wyjść naprzeciw wymaganiom gości również z innymi rodzajami niepełnosprawności niż ruchowa. Dla osób niesłyszących mogą być przygotowane np. ulotki z najważniejszymi informacjami dotyczącymi dostępnych w hotelu usług. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną mogą liczyć na empatię i wyrozumiałość ze strony specjalnie przeszkolonego personelu, który zawsze chętnie udzieli im wsparcia. Natomiast niewidomi w większości hoteli mają do dyspozycji windy z komunikatami głosowymi – wyjaśnia pracownik Hotelu Amber z Gdańska.

W kwestii udogodnień dla niepełnosprawnych każdy obiekt jest więc zobowiązany do spełnienia minimum wskazanego w Rozporządzeniu, lecz niektóre hotele na tym nie poprzestają i starają się zrobić o wiele więcej. Dzięki takiemu podejściu osoby niepełnosprawne nie muszą rezygnować z podróżowania. We właściwie przystosowanym hotelu nie odczują żadnych ograniczeń i będą mogły w pełni cieszyć się pobytem.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.