Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Czy każdy hotel posiada udogodnienia dla osób niepełnosprawnych?

Osoby niepełnosprawne coraz chętniej podróżują i – co najważniejsze – trend ten stale zyskuje na popularności. Niepełnosprawność nie musi przeszkadzać w poznawaniu świata, zwłaszcza że obecnie większość hoteli stara się sprostać wymaganiom gości niepełnosprawnych i zapewnić im w pełni komfortowy pobyt. Osoby niepełnosprawne mogą więc korzystać z szeregu udogodnień, które jednak każdy hotel oferuje w innej formie.
Przepisy a udogodnienia hotelowe dla niepełnosprawnych
Polskie prawo nakłada na hotelarzy obowiązek przystosowania budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych. Informacji na ten temat dostarcza przede wszystkim załącznik nr 8 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19.08.2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie.
Przeczytaj również: Romantyczny pobyt w Gdańsku. Propozycje dla par
Przepisy definiują jedynie minimalne wymagania w tym zakresie, np. nakazują, by w recepcji znajdowała się chociaż jedna lada umieszczona na wysokości do 90 cm, z podjazdem wysokim przynajmniej na 67 cm (ladę można zastąpić oddzielnym stanowiskiem do obsługi osób na wózkach). Ponadto w przepisach precyzyjnie opisano, w jakie elementy powinny być wyposażone pokoje, lokale gastronomiczne i pomieszczenia wielofunkcyjne. W Rozporządzeniu podkreślono również, że w obiektach zabytkowych udogodnienia mogą być wprowadzone na mniejszą skalę.
Przeczytaj również: Jak wybrać sale bankietowe na przyjęcie weselne?
Trzeba zaznaczyć, że większość hotelarzy stara się z własnej inicjatywy w większym stopniu dostosować budynek do potrzeb osób niepełnosprawnych, np. hotele SPA często oferują specjalnie przystosowane gabinety masażu, dzięki którym goście niepełnosprawni też mogą swobodnie skorzystać ze wszystkich zabiegów.
Przeczytaj również: Dlaczego Gdańsk to częsty kierunek wybierany przez polskich turystów?
Czy udogodnienia są projektowane tylko z myślą o osobach niepełnosprawnych ruchowo?
Szerokie drzwi, praktyczne podjazdy, włączniki światła na odpowiedniej wysokości to ułatwienia, które z pewnością pomogą osobom na wózkach inwalidzkich przyjemnie spędzić wakacje. Jednak czy osoby niesłyszące, niewidome, niepełnosprawne umysłowo także mogą bez obaw o swoje bezpieczeństwo i komfort wybrać się w podróż? Hotele starają się wyjść naprzeciw wymaganiom gości również z innymi rodzajami niepełnosprawności niż ruchowa. Dla osób niesłyszących mogą być przygotowane np. ulotki z najważniejszymi informacjami dotyczącymi dostępnych w hotelu usług. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną mogą liczyć na empatię i wyrozumiałość ze strony specjalnie przeszkolonego personelu, który zawsze chętnie udzieli im wsparcia. Natomiast niewidomi w większości hoteli mają do dyspozycji windy z komunikatami głosowymi – wyjaśnia pracownik Hotelu Amber z Gdańska.
W kwestii udogodnień dla niepełnosprawnych każdy obiekt jest więc zobowiązany do spełnienia minimum wskazanego w Rozporządzeniu, lecz niektóre hotele na tym nie poprzestają i starają się zrobić o wiele więcej. Dzięki takiemu podejściu osoby niepełnosprawne nie muszą rezygnować z podróżowania. We właściwie przystosowanym hotelu nie odczują żadnych ograniczeń i będą mogły w pełni cieszyć się pobytem.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana