Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Co warto wiedzieć o antykorozji podwozia?
Wielkimi krokami zbliża się zima, czyli najtrudniejszy okres dla naszych samochodów. Wilgoć, sól drogowa i środki rozpuszczające lód, a także drobne kamyki, odpryskujące od jezdni, skutecznie degenerują fabryczne zabezpieczania antykorozyjne na podwoziu. Dlatego bardzo ważne jest, by każdego roku odnawiać warstwę ochronną. Od jakości wykonanych zabezpieczeń zależy, czy twój samochód będzie w stanie skutecznie oprzeć się rdzy.
Konserwacja podwozia to konieczność
Mało który kierowca zagląda regularnie pod auto, żeby sprawdzić stan podwozia. Tymczasem właśnie ono jest najbardziej narażone na korozję i innego rodzaju uszkodzenia. Dlatego tak ważne jest, by elementy podwozia zawsze posiadały solidną warstwę ochrony przed rdzą – podpowiada ekspert z firmy Rust Check Poland.
Powłoki antykorozyjne należy odświeżać przynajmniej raz na rok lub półtora roku, zdarzają się jednak sytuacje, w których warto robić to częściej, np. gdy auto eksploatowane jest w szczególnie trudnych warunkach. Choć sam zabieg wymaga trochę czasu i wysiłku, z pewnością się opłaca, ponieważ naprawa skorodowanych elementów może okazać się bardzo kosztowna.
Przygotowanie do wykonania powłok antykorozyjnych
Przed przystąpieniem do wykonania powłok ochronnych, auto trzeba odpowiednio przygotować. Aby zapewnić sobie dostęp do wszystkich elementów podwozia, należy zdemontować koła i inne osłony, do czego wykorzystujemy podnośnik. Potrzebna będzie też myjka ciśnieniowa oraz sprężarka, za pomocą której wydmuchamy z podwozia całą wilgoć. Pierwszym etapem powinno być dokładne oczyszczenie podwozia z błota, smarów i oleju oraz innych zanieczyszczeń. Tak przygotowane podwozie pozostawiamy do przeschnięcia, po czym możemy nakładać preparat ochronny.
Nakładanie powłoki antykorozyjnej na podwozie
Jak wspomnieliśmy wyżej, zanim przystąpimy do nakładania warstwy antykorozyjnej na podwozie, należy je osuszyć. Najszybszą metodą jest suszenie sprężonym powietrzem. Jeśli nie dysponujemy odpowiednim sprzętem, musimy po prostu czekać do wyschnięcia wszystkich elementów. Aby warstwa antykorozyjna faktycznie spełniała swoje zadanie, musi być gruba i szczelna, ale jednocześnie na tyle elastyczna, by nie pękała. Takie powłoki możemy uzyskać wyłącznie stosując najlepsze preparaty, takie jak aerozol kanadyjskiego producenta Rust Stop. Ten środek zapewnia najlepszą ochronę przed rdzą, ponieważ wnika do najgłębszych zakamarków, blokując dostęp powietrza i jednocześnie wypierając ewentualne pozostałości wilgoci. Wszystkie progi, podłużnice, profile zawieszenia i wzmocnienia podłogi zabezpieczamy preparatem Rust Stop A, wtryskując go za pomocą specjalnej lancy. Do zabezpieczenia płyty podłogowej, wnęk nadkoli i zawieszenia, stosujemy gęstszy preparat – Rust Stop B. Po wykonaniu zabiegów konserwacyjnych możemy przystąpić do ponownego montażu plastikowych nadkoli i innych usuniętych wcześniej osłon. Jak widać, konserwacja podwozia w celu wykonania zabezpieczeń antykorozyjnych wymaga sporego nakładu czasu i pracy, a także korzystania z odpowiedniego sprzętu. Nie jesteś jednak skazany na wykonywanie wszystkich tych zabiegów samodzielnie. Kompleksowe usługi w zakresie walki z rdzą oferują też profesjonalne warsztaty.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana