Artykuł sponsorowany

Co można wliczyć w koszty uzyskania przychodu?

Co można wliczyć w koszty uzyskania przychodu?

Wielu przedsiębiorców trzyma się zasady, że aby cokolwiek zarobić, najpierw należy odpowiednio zainwestować. Każda osoba, która prowadzi własną działalność gospodarczą, zastanawia się, co dokładnie można wliczyć w koszty uzyskania przychodu. W naszym artykule przedstawiamy przykładowe wydatki, konieczne do osiągnięcia przychodów, o które można pomniejszyć podatek dochodowy. Zapraszamy do lektury!

Czym są koszty uzyskania przychodów?

Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych koszty uzyskania przychodów to takie koszty, które zostały poniesione, aby osiągnąć przychody bądź zabezpieczyć bieżące źródła przychodów. Jak tłumaczą doradcy podatkowi, należy rozsądnie korzystać z dostępnych ulg, bo każdorazowe generowanie bardzo wysokich kosztów wiąże się z pozbywaniem określonego kapitału, a nie każdy przedsiębiorca może sobie na to pozwolić.

Czy w takim razie można dowolnie i arbitralnie decydować o tym, co stanie się kosztem uzyskania przychodów, a co nie? Odpowiedź na to pytanie została zawarta w treści art. 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – kosztami nie mogą się stać: wydatki na reprezentację, odsetki z tytułu nieterminowych spłat zobowiązań podatkowych, wydatki na spłatę kredytów i pożyczek, a także odpisy amortyzacyjne, które przekraczają wartość 150 000 zł (dotyczy to wyłącznie aut osobowych). Aby uniknąć pomyłek, zawsze warto skorzystać z pomocy doradcy podatkowego, który wskaże, jak uzyskać niższy podatek dochodowy.

Co można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu?

Należy pamiętać, że każde wydatki muszą mieć ścisły związek z charakterem prowadzonej działalności gospodarczej. Powinny mieć także bezpośredni wpływ na wielkość przychodu, choć nie zawsze można wykazać ową bezpośredniość. Wtedy mówimy o wydatkach pośrednich, które z jednej strony zabezpieczają istniejące źródło przychodów, a z drugiej strony pozwalają zachować przychody na stałym poziomie, mimo że nie mają bezpośredniego wpływu na zwiększenie przychodu w danym miesiącu.

Jak wyliczają pracownicy biura księgowego Enigma z Łodzi, do kosztów uzyskania przychodów można zaliczyć towary handlowe i materiały podstawowe, domenę internetową, wyposażenie lokalu, usługi księgowe, opłaty bankowe, sprzęt komputerowy, samochód, zakup paliwa, oprogramowanie komputerowe, akcesoria do pracy, remont biura i wiele innych.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.