Artykuł sponsorowany

Cechy idealnej ulotki reklamowej

Cechy idealnej ulotki reklamowej

Ulotki to w dalszym ciągu zdecydowanie najpopularniejsze nośniki reklamy, stosowane przede wszystkim przez małe i średnie firmy, działające na rynku lokalnym. Skuteczność ulotki uzależniona jest przede wszystkim od tego, jak została zaprojektowana – bez niego ulotka zamiast w kieszeni klienta znajdzie się w najbliższym koszu na śmieci. Jakie elementy składają się na dobry projekt?

Po pierwsze – określona grupa docelowa

Każdy produkt czy usługa ma pewną określoną grupę odbiorców. Jeśli chcemy ich zainteresować i przyciągnąć do siebie, musimy mówić ich językiem. Do mężczyzn najskuteczniej trafiają konkretne korzyści – panowie chcą wiedzieć, czy jeśli już odwiedzą naszą firmę, to coś na tym zyskają. Innym klientem są panie, które skupiają się przede wszystkim na emocjach. Podobnie jest w przypadku osób starszych oraz młodzieży – seniorowie cenią sobie proste, klarowne informacje, zaś młodzi ludzie wyczuleni są na atrakcyjność przekazu (np. gry słowne).
- Język ulotki to jednak nie tylko słowa, ale również cała jej estetyka, na którą składają się między innymi kolory oraz kształt liter – dodaje specjalista z drukarni Interdruk.

Po pierwsze – ulotka musi mieć cel

Zanim przystąpimy do projektowania ulotki powinniśmy zastanowić się, jaki cel w ogóle chcemy dzięki niej osiągnąć. Tych wyróżnić możemy trzy:
  • Cel informacyjny – ulotka wskazuje podstawowe informacje jak branża, zakres usług, adres
  • Cel sprzedażowy – ulotka powiadamia klientów np. o aktualnych promocjach czy nowych usługach
  • Cel wizerunkowy – ulotka ma za zadanie budowanie pozytywnego wizerunku firmy

Po trzecie – treść

Tekst to najważniejsza składowa ulotki, bez niego staje się on całkowicie bezużyteczna. Należy jednak pamiętać o zachowaniu kilka zasad tworzenia dobrego tekstu:
  • Tekst nie może być za długi – w dobie internetu klienci przyzwyczaili się do krótkich, szybkich informacji, dlatego widząc mrowie liter na ulotce nie będą nawet jej czytać. Ulotka powinna zawierać samą esencję informacji, którą chcemy im przekazać plus ewentualnie proste hasło reklamowe
  • Poprawność językowa – język ulotki świadczy o naszym profesjonalnym podejściu do klienta. Niedopuszczalne są błędy ortograficzne, literówki, wulgaryzmy. Jednocześnie warto unikać zbędnego języka specjalistycznego – jeśli coś można powiedzieć prosto, mówmy prosto.
  • Układ tekstu – napisy na ulotce reklamowej powinny być skomponowane w tej sposób, by dało się z nich na pierwszy rzut oka wyłapać najważniejsze z punktu widzenia klienta informacje. Można je wyeksponować np. innym kolorem lub większym rozmiarem fontu.

Po czwarte – grafika

Układ graficzny – tło, kolory napisów, logotypy, zdjęcia – stanowią o atrakcyjności wizualnej ulotki oraz jej przejrzystości. Należy jednak zachować umiar. Zbyt wiele fajerwerków sprawi, że przeczytanie ulotki stanie się dla klienta uciążliwe i sprawi, że zostaniemy odebrani jako mało profesjonalna firma. Warto dowiedzieć się więcej o znaczeniu kolorów i stosować się do tego klucza. Dla przykładu kolor niebieski uznawany jest za kolor biznesowy, zaś pastelowe kolory świetnie spiszą się na ulotkach skierowanych do kobiet (np. zakładów kosmetycznych).

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.