Artykuł sponsorowany

Cechy dobrej obsługi hotelowej

Cechy dobrej obsługi hotelowej

Personel ma zwykle decydujący wpływ na ogólne wrażenie, jaki wywiera na nas hotel. Nawet najbardziej nowoczesne, eleganckie i doskonale wyposażone obiekty mogą znacznie stracić w oczach gości, którzy spotkają się z nieprofesjonalną obsługą. O atmosferze danego miejsca przesądzają bowiem pracujący w nim ludzie, których głównym zadaniem jest dbanie o satysfakcję i dobre samopoczucie klientów. Po czym poznać dobrą obsługę hotelową?

Życzliwość, opanowanie i wysoka kultura osobista pracowników hotelu 

Podejście pracowników hotelu do gości jest sprawą kluczową w kontekście jakości obsługi. Drobne błędy czy niedociągnięcia zostaną wybaczone, gdy spotkamy się z życzliwym nastawieniem personelu. To właśnie wysoka kultura osobista i umiejętność zachowania spokoju w każdej sytuacji wyróżniają dobrych pracowników hotelowych i pozwalają gościom poczuć się w hotelu jak we własnym domu, komfortowo i spokojnie.

Uśmiech, uprzejmość i żywe zainteresowanie problemami gości to cechy każdego dobrego pracownika hotelu, który ma bezpośredni kontakt z nocującymi w nim osobami. Takie podejście tworzy przyjemną atmosferę i sprawia, że goście chętnie wracają i polecają dany obiekt – zauważa jeden z pracowników hotelu Cezamet oferującego tanie noclegi w Poznaniu.

Zaangażowanie i sprawna obsługa gości hotelowych 

Goście hotelowi oczekują szybkiej i sprawnej obsługi oraz pomocy w rozwiązywaniu napotkanych w hotelu i nie tylko w nim problemów. Niezależnie od tego, czy chodzi o cieknący kran, brak miejsca na parkingu czy polecenie dobrej restauracji w okolicy, oczekują natychmiastowej reakcji. Zaangażowani w swoje obowiązki pracownicy sami często upewniają się, czy gościom czegoś nie potrzeba i oferują wsparcie w wielu sytuacjach, a jeżeli sami nie są w stanie rozwiązać danego problemu, szybko komunikują się z kierownictwem hotelu lub zdobywają potrzebne informacje, nie zostawiając gości bez pomocy.

Zaangażowanie i sumienna praca powinny wyróżniać wszystkich pracowników hotelu – od recepcjonistów przez pokojowe po menadżerów. Gdy każdy robi to, co do niego należy, wszystko działa sprawnie, a goście są zadowoleni z pobytu.

Na czym polega niewidzialność personelu? 

W kontekście dobrej obsługi często porusza się kwestię tak zwanej niewidzialnej obecności personelu. Pracownicy hotelu starają się nie narzucać gościom, a wręcz stać się niewidoczni, by pozwolić im wypocząć w spokoju, bez męczącego wrażenia, że są obserwowani lub oceniani. Dobrzy pracownicy obsługi potrafią znaleźć równowagę między byciem obecnym i gotowym do pomocy a pełną dyskrecją. Wymaga to wyczucia indywidualnych potrzeb każdego gościa w danym momencie – czy ma on ochotę na pogawędkę, czy woli zostać sam. Pracownicy muszą więc być w pobliżu gości, a zarazem utrzymywać odpowiedni dystans.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.