Artykuł sponsorowany

Projektowanie przestrzeni biurowej zgodnie z przepisami BHP i Ppoż.

Projektowanie przestrzeni biurowej zgodnie z przepisami BHP i Ppoż.

Projektując przestrzeń biurową, każdy pracodawca musi pamiętać o zaaranżowania jej tak, by stworzyć nie tylko bezpieczne, ale i higieniczne warunki pracy. Według prawa pracy należy stosować m.in. obowiązujące przepisy BHP i Ppoż. O czym konkretnie trzeba pamiętać podczas aranżacji biura zgodnie z obowiązującym prawem?

Zasady BHP w biurze – o czym pamiętać przy jego projektowaniu?

Na wstępie należy pamiętać, że w świetle przepisów biuro nie powinno być zlokalizowane poniżej poziomu otaczającego terenu (z wyjątkiem firm wymagających tego rodzaju produkcji, tj. chłodnie itp.). Podczas projektowania stanowisk należy również mieć na uwadze fakt, że każdy pracownik musi posiadać przynajmniej 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia i co najmniej 2 m 3 wolnej powierzchni podłogi. Ponadto, jeśli projekt przestrzeni biura zakłada stworzenie wnętrza typu open space, warto wiedzieć, że ścianki działowe muszą mieć odpowiednie parametry akustyczne, a szklane muszą być wykonane ze szkła hartowanego, bezpiecznego. Projektowanie biura zakłada również dobór drzwi, które, aby były zgodne z przepisami Ppoż, muszą mieć dopasowany do liczby pracowników wymiar, a ich kierunek otwierania musi być zgodny z przepisami techniczno-budowlanymi oraz przeciwpożarowymi. Projekt przestrzeni biurowej powinien zakładać również wybór odpowiedniej liczny źródeł oraz rodzaju oświetlenia – musi on uwzględniać zarówno oświetlenie naturalne- obowiązkowe jak i sztuczne (500 lux na biurko pracownicze) Ponadto, aby zaprojektować biuro zgodnie z przepisami BHP, należy również pamiętać o szczegółowych regulacjach dotyczących stanowisk pracy wyposażonych w monitor ekranowy. Odległość między urządzeniami na biurkach powinna wynosić co najmniej 0,6 m, zaś między pracownikiem a tyłem sąsiedniego monitora – co najmniej 0,8 m. Ponadto, biorąc pod uwagę ergonomię i higienę pracy, należy również pamiętać, by wyposażenie (np. biurko) było także zgodne z przepisami, a m.in. odległość oczu pracownika od ekranu monitora wynosiła od 400 do 750 mm.

Ochrona przeciwpożarowa w biurze – przepisy

W świetle aktualnie obowiązujących przepisów cała odpowiedzialność z zakresu ochrony przeciwpożarowej spoczywa na zarządcy lub użytkowniku budynku na podstawie zawartej wcześniej umowy cywilnoprawnej stwierdzającej użytkowanie lub zarząd.
Dlatego też podczas projektowania przestrzeni biurowej, należy uwzględnić wyposażenie jej w urządzenia przeciwpożarowe i gaśnice – podkreśla specjalista z firmy Interbiuro z Warszawy.
Ponadto, należy również stosować się do wymagań instalacyjnych, technologicznych i techniczno-budowlanych. Przestrzeń musi być tak zaprojektowana, by umożliwiała ewakuację oraz prowadzenie akcji ratowniczej.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.