Serwis telefonów komórkowych – procedura serwisowa krok po kroku

Trudno wyobrazić sobie życie bez telefonu, dlatego jeśli ulegnie on uszkodzeniu, od razu udajemy się do punktu zajmującego się serwisem telefonów komórkowych. Na miejscu możemy liczyć na profesjonalną pomoc i fachową obsługę. Warto jednak wiedzieć, w jaki sposób przebiega procedura serwisowa, aby nic nas nie zaskoczyło. Przedstawiamy ją krok po kroku.

Zepsuty telefon to na szczęście nie koniec świata, ponieważ istnieje wiele dobrych serwisów telefonów komórkowych. Najważniejsze jednak, to znaleźć naprawdę dobry serwis, który będzie potrafił rozwiązać różne problemy. W Warszawie warto udać się do sklepu i serwisu GSM Magicphone, ponieważ zajmuje się serwisem wielu różnych marek telefonów, w tym Samsung, Huawei czy iPhone.

Udajemy się do serwisu telefonów komórkowych… i co dalej?

Na wstępie pracownik poprosi nas o opisanie problemu oraz pokazanie telefonu. Może się zdarzyć, że telefon nie będzie reagował. Wówczas może być potrzebne pozostawienie telefonu na jakiś czas, w celu podłączenia telefonu do ładowania lub przyjrzenia się bliżej problemowi. Jeżeli mamy inny telefon pracownik kontaktuje się z nami po wykonaniu darmowej ekspertyzy. Jeśli kontakt jest niemożliwy, możemy zostać poproszeni o powrót za jakiś czas. Nie zawsze jest to konieczne, czasem problem jest widoczny gołym okiem – na przykład w przypadku pękniętej szybki.

Po ustaleniu szczegółów dotyczących wymaganych napraw powinniśmy otrzymać informację o orientacyjnym koszcie naprawy, czasie wymaganym na doprowadzenie telefonu do stanu używalności, a także o możliwych skutkach niepożądanych, na przykład utracie danych. Są to zazwyczaj procedury odwracalne, dlatego nie musimy obawiać się, że coś pójdzie nie tak. Możemy jednak zapytać czy warto zrobić kopię zapasową najważniejszych danych. Wszystko tak naprawdę zależy od stopnia uszkodzenia telefonu oraz wymaganych napraw. Przy wymianie ekranu ekranu nic się nie wydarzy, natomiast telefon wymagający naprawy softu może wrócić do nas z ustawieniami fabrycznymi.

Po ustaleniu wszystkich niezbędnych szczegółów pozostawiamy telefon do naprawy. Czas realizacji zależy od stopnia trudności niezbędnych napraw. Średni czas naprawy wynosi około dwóch godzin.

Odbieramy naprawiony telefon

Jeśli zostaliśmy poinformowani o naprawie telefonu, odbieramy go – i właściwie to tyle. Możemy ewentualnie sprawdzić, czy wszystko jest tak jak powinno i jeśli nie mamy zastrzeżeń opłacamy usługę ciesząc się z naprawionej komórki. Pamiętajmy, że również serwis powinien posiadać gwarancję na swoje usługi. Jeśli okaże się, że naprawa nie została wykonana w sposób prawidłowy, powinniśmy otrzymać poprawkę bez dodatkowych opłat. Jeśli jednak wybierzemy renomowany serwis GSM będziemy mogli być pewni, że otrzymamy z powrotem w pełni sprawny telefon.

śr. ocena 5 / głosów 6