Czyściwa stosowane w myjniach i lakierniach

Jak to się dzieje, że nawet kilkunastoletnie auto, opuszczając lakiernię lub profesjonalną myjnię samochodową, wygląda jak nowe? Tę zasługę należy przypisywać nie tylko specjalistom, którzy poświęcają swój czas na fachową pielęgnację lakieru, ale także preparatom i środkom higienicznym, które wykorzystują do tego celu. Okazuje się bowiem, że nawet tak błaha sprawa, jak sposób osuszania karoserii, ma olbrzymi wpływ na jej kondycję i wygląd.

Większość kierowców zdaje sobie sprawę z tego, że lakier samochodowy w gruncie rzeczy jest dość delikatny. Jak się okazuje, uszkodzić go można w nawet z pozoru bezpiecznej myjni bezdotykowej. Dla karoserii zabójcze może być zarówno ciśnienie z lancy, ziarenka piasku, jak i twarde drobinki z ptasich odchodów. Dlatego podczas mycia i polerowania samochodu warto sięgać wyłącznie po profesjonalne, bezpieczne rozwiązania.

Czyściwa dla myjni i lakierni

W myjniach samochodowych czyściwa stosowane są głównie do osuszania i polerowania karoserii po myciu, jednak w lakierniach ich zakres zastosowań jest zdecydowanie szerszy. Lakiernik pracuje z czyściwem już na etapie przygotowania samochodu do zasadniczych zabiegów, m.ni. do odtłuszczania powierzchni, a więc z wykorzystaniem rozmaitych preparatów chemicznych.

Czyściwo do pielęgnacji powłok samochodowych musi być z jednej strony na tyle delikatne, by nie uszkodzić warstwy lakieru, z drugiej zaś na tyle mocne, aby nie rozpadać się i nie rozwarstwiać pod wpływem wilgoci i rozmaitych preparatów wykorzystywanych w warsztacie – mówi przedstawiciel dostawcy czyściw papierowych Aseopaper.

Właściciele niektórych warsztatów, szukając oszczędności, wciąż sięgają po wielorazowe ściereczki materiałowe. Niestety, takie rozwiązanie nie jest dobre, ponieważ na materiale osiadają cząsteczki brudu, którymi łatwo porysować lakier. Wyłącznie stosowanie jednorazowych czyściw pozwala uniknąć tego ryzyka. Co więcej, materiałowe ściereczki wymagają prania, co generuje dodatkowe koszty (detergenty, energia elektryczna).

Jakie powinno być czyściwo do pielęgnacji lakieru samochodowego?

Jak wspomnieliśmy już wcześniej, czyściwa dla myjni i lakierni powinny być delikatne i zarazem mocne. Aby zakup czyściwa nie generował zbędnych kosztów ważne jest, by było ono maksymalnie chłonne. Dzięki temu uda się ograniczyć zużycie tych materiałów eksploatacyjnych w zakładzie.

Uzyskanie idealnie gładkiej, lustrzanej powierzchni lakieru, konieczne jest polerowanie z użyciem czyściw bezpyłowych. Jakiekolwiek drobinki osiadające na karoserii mogą skutecznie zniweczyć efekty wielogodzinnej pracy lakiernika.

W nowoczesnych warsztatach lakierniczych i myjniach najczęściej spotykamy białe czyściwa celulozowe w rolkach oraz niebieskie czyściwa makulaturowe (lub celulozowo-makulaturowe), których łatwe pobieranie umożliwiają wygodne stojaki i uchwyty. Wybór najlepszego rozwiązania zawsze powinien być uzależniony od indywidualnych potrzeb w danym miejscu pracy.

śr. ocena 5 / głosów 5