Cechy dobrego zakładu blacharsko-lakierniczego

Z usług blacharsko-lakierniczych korzystamy najczęściej, kiedy nasze auto zostało uszkodzone w wyniku kolizji czy drobnej stłuczki. Zwykle zależy nam na czasie, aby jak najszybciej móc użytkować auto ponownie. Towarzyszące temu emocje i pośpiech nie powinny jednak przesłaniać nam oczu przy wyborze odpowiedniego zakładu blacharsko-lakierniczego. Podpowiadamy, na jakie cechy warsztatu zwrócić uwagę, aby wyjechać z niego autem jak sprzed szkody.

zakład blacharsko-lakierniczy

Kompleksowość świadczonych usług

Przy wyborze zakładu, do którego będziemy chcieli oddać auto do naprawy, zwróćmy uwagę na zakres jego usług. Jeśli mieliśmy drobniejszą stłuczkę lub nasze auto zostało zarysowane na parkingu – będzie nam z pewnością zależało na jak najszybszym i skutecznym usunięciu wgnieceń i rys, bez większych ingerencji w konstrukcję auta. Przy dużych uszkodzeniach niezbędna może być wymiana danego elementu. Blacharze i lakiernicy samochodowi z sieci naprawczej S-Plus stosują nowe technologie, dzięki którym, w zależności od stanu auta mogą w pierwszej kolejności naprawić tylko miejsce uszkodzenia lub zgodnie z technologią tradycyjną naprawiać cały element czy wymienić go.

Metoda SMART stosowana w naszych zakładach to oszczędność czasu i ograniczenie wydatków, które idą w parze z jakością wykonywanych napraw. Usuwamy wgniecenia bez naruszania lakierowanych powierzchni, a większe uszkodzenia, bez ingerencji w konstrukcję auta. Z kolei metodą SPOT jesteśmy w stanie usunąć usterki lakieru. Zajmujemy się również poważnymi uszkodzeniami powypadkowymi, wykonując naprawy tradycyjne przy zastosowaniu najnowocześniejszych technologii. – mówi nam ekspert z tej firmy.

Jeśli zakład świadczy usługi kompleksowe, zadba o nasze auto całościowo – naprawi karoserię, usunie wgniecenia i rysy, usunie odpryski z szyb, reflektorów, felg, a także zadba o renowację wnętrza.

Ekspresowa naprawa i wygoda w czasie oczekiwania

Tak jak już wspomniano, kiedy oddajemy auto do naprawy, bez wątpienia zależy nam na czasie. Dobry zakład blacharsko-lakierniczy to taki, który zapewni szybkie usunięcie szkód, nie zaniżając przy tym jakości wykonywanych usług. Typowe, pojedyncze wgniecenie w karoserii, może zostać usunięte nawet w kilkadziesiąt minut. Drobne uszkodzenia i naprawy wykonywane są niemal „od ręki”, zostają usunięte w ciągu kilku godzin. Dzięki temu auto nie zostaje unieruchomione na długi okres. Oczywiście wszystko zależy od obłożenia warsztatu pracą, jednak w tych najlepszych, specjalistycznych, dobrze wyposażonych placówkach usługi wykonywane są w ciągu kilku godzin, a nie dni.

Co ważne dla wielu osób, profesjonalne zakłady w trakcie wykonywania krótkotrwałych napraw, oferują swoim klientom możliwość oczekiwania na miejscu w specjalnie przygotowanej strefie klienta. W miejscach tych możemy odpocząć lub zrelaksować się oglądając TV, przeglądając prasę, skorzystać z oferty ciepłych napojów czy darmowego wi-fi i np. kontynuować pracę.

Wygoda i gwarancja satysfakcji

Ważną cechą dobrego zakładu jest także to, że od początku współpracy jesteśmy świadomi efektu napraw, jakiego możemy się spodziewać, a także ostatecznych kosztów, jakie poniesiemy. Przy odbiorze auta nic nas nieprzyjemnie nie zaskoczy. Powinniśmy mieć także możliwość dokonania zapłaty dopiero po ocenie usługi. Co z ewentualnymi reklamacjami? Warto poszukać takiego zakładu, który da nam gwarancję na wykonywaną usługę. W przypadku wspomnianych wcześniej napraw SMART, najlepsze zakłady są na tyle pewne tej technologii i umiejętności swoich pracowników, iż gwarantują zwrot kosztów, jeśli w ciągu 30 dni inny serwis wykona poprawnie reklamowaną naprawę w tej samej technologii.

Wsparcie w procesie likwidacji szkód

Dodatkowym atutem warsztatu blacharsko-lakierniczego jest wsparcie klientów w procesie likwidacji szkód. Zgłaszając szkodę do towarzystwa ubezpieczeniowego, niestety bywamy narażeni na nieuczciwe praktyki stosowane przez ubezpieczycieli. Zakłady naprawcze są tego świadome i znają najczęstsze zabiegi towarzystw ubezpieczeniowych. Warto poszukać takiego warsztatu, który zgłosi szkodę w imieniu użytkownika pojazdu, zadba o prawidłową wycenę szkody i pomoże w uzyskaniu samochodu zastępczego już od dnia zgłoszenia szkody. Słowem, zadba o wszystko to, co należy nam się zgodnie z przepisami prawa i zapisami zawartymi w umowie z ubezpieczycielem. Przy tym kompleksowo naprawi pojazd i rozliczy szkodę bezpośrednio z towarzystwem ubezpieczeniowym, a my otrzymamy swoje auto w stanie sprzed szkody, bez zbędnego angażowania się w kontakt z ubezpieczycielem.

śr. ocena 5 / głosów 1