Artykuł sponsorowany

Moda na piwa regionalne. Dlaczego warto za nią podążać?

Moda na piwa regionalne. Dlaczego warto za nią podążać?

Statystyczny Polak wypija rocznie około stu litrów piwa. Daje nam to czwarte miejsce w Europie, chociaż niewiele brakuje, aby stanąć na podium. Najczęściej kupujemy znane piwa z dużych koncernów, ale w ostatnich latach można zauważyć ogromny wzrost popularności produktów z małych browarów, tzw. piw regionalnych. Piwna rewolucja sprawia, że na rynku przybywa nowych marek i domowych browarni. Dlaczego warto podążać za trendem na piwa lokalne?

Piwo jest jednym z najbardziej lubianych alkoholi na świecie. Co więcej - jest trzecim, najpopularniejszym napojem zaraz po herbacie i wodzie. Polska pod względem produkcji piwa na świecie znajduje się w pierwszej dziesiątce - koncerny wytwarzają aż 40 milionów hektolitrów rocznie! Na rynku pojawia się coraz więcej nowych marek i smaków piwa. W 2017 roku liczba premier piwnych przekroczyła 1500 sztuk. Te dane pokazują, że piwna rewolucja trwa w najlepsze w naszym kraju i zmienia dotychczasowe przyzwyczajenia Polaków do sprawdzonych piw znanych marek. Coraz chętniej kosztujemy nowych smaków, ale również do zakupu przekonuje nas oryginalny design butelek. Dlaczego warto podążać za modą na piwa regionalne?

Świadomość tego, co się pije

Piwna rewolucja wprowadziła na rynek wiele nowych gatunków i smaków złotego trunku. To spowodowało, że nie tylko smakosze piwa zainteresowali się procesami warzenia piwa, typami oraz jego jakością. Wiele osób zaczęło doceniać walory smakowe piwa i właściwości zdrowotne. Piwa regionalne produkowane są z doskonałej jakości wody i wzbogacane dodatkami wyłącznie naturalnego pochodzenia. Niektóre gatunki piwa, np. Piwo z sokiem z aloesu produkowane przez Browar Pilsweizer z Grybowa, posiada naturalne właściwości oczyszczające organizm, co powoduje, że konsumenci zdecydowanie chętniej kupują zdrowsze piwo niż standardowy produkt z dużego koncernu. Wspieranie lokalnych przedsiębiorstw Jeszcze kilka lat temu można było kupić wyłącznie kilka rodzajów piw, a rynkiem piwowarskim rządziły jedynie trzy największe koncerny. Obecnie wybór jest nieporównywalnie większy i nie ma już monopolizacji rynku. Kupując piwo wyprodukowane przez małe przedsiębiorstwo, można przyczynić się do wspierania lokalnego rynku, budowania kultury kulinarnej i zwiększenia różnorodności piw, co wiąże się z nowymi smakami i lepszą jakością.

Tradycyjna metoda warzenia piwa

Dobry browar produkujący piwa regionalne stosuje tradycyjne metody warzenia piwa z użyciem składników najwyższej jakości. Proces produkcji trwa około 40 dni. W przypadku koncernów ten czas wynosi jedynie tydzień, ponieważ piwa produkowane są na liniach technologicznych, które wcale nie przypominają starych browarów. Głównym celem jest uzyskanie jak największej ilości litrów, w jak najszybszym czasie, a także długa przydatność do spożycia piwa, co wymaga jego pasteryzacji.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.