Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Minibary hotelowe – orzeźwienie dla gości, dochód dla hotelu
W dobrych hotelach komfort gości jest zawsze na pierwszym miejscu. Mając to na uwadze, właściciele wyposażają pokoje hotelowe w sprzęty uprzyjemniające pobyt. Dobre wrażenie robią minibary, które pozwalają szybko orzeźwić się po długiej podróży czy całodziennej wycieczce. Czym są minibary hotelowe, jakie są ich zalety i jakie korzyści może z nich czerpać właściciel obiektu?
Czym są minibary hotelowe?
Historia minibarów hotelowych sięga lat 50. ubiegłego wieku. Wtedy do pokojów hotelowych zaczęto wstawiać szafki z napojami, aby gość mógł sięgnąć po orzeźwienie bez wychodzenia z pokoju. Pomysł ten rozwijano. Wprowadzono minibary z wbudowaną lodówką, co jeszcze bardziej podniosło komfort. Szybko dostrzeżono możliwość zarobku i minibary stały się płatne.W latach 70. minibary hotelowe przybrały znaną nam dziś postać – wyjaśnia ekspert ze sklepu internetowego All 4 Hotels. – Przodował w tym hotel Hilton. Płatny, ale bezpośredni dostęp do napojów okazał się strzałem w dziesiątkę. Gościom udostępniono zarówno wodę oraz soki, jak i napoje alkoholowe. Im lepszy hotel, tym wyższa półka trunków w minibarze. Oprócz tego sprzęt jest wyposażony w przekąski, szkło, a nawet zaparzacz do herbaty, ekspres do kawy, kostkarkę do lodu czy shaker do drinków. Nowoczesne minibary hotelowe mają wszystko, czego trzeba, aby rozkoszować się dowolnym napojem: ciepłym, zimnym, alkoholowym lub bezalkoholowym.
Zalety minibarów hotelowych
Dlaczego minibary przyjęły się tak dobrze? Bo przynoszą ogromne zyski. Po wprowadzeniu płatnych napojów bezpośrednio w pokoju hotelowym okazało się, że wpływy z tej drogi sprzedaży aż pięciokrotnie przekraczają zyski, jakie przynosiła sprzedaż napojów za pośrednictwem obsługi hotelowej! Warto zauważyć, że ten sposób sprzedaży jest łatwiejszy – wystarczy codziennie uzupełniać minibar. Każdy z gości może z niego skorzystać w dowolnym momencie i nie musi w tym celu angażować obsługi, co pozwala zminimalizować koszty i nieco odciążyć pracowników hotelu. Minibary hotelowe przynoszą też korzyści w bardziej odległej perspektywie czasu. Pozwalają wywrzeć na gościach dobre wrażenie. Często to właśnie minibar jest pierwszym sprzętem, ku któremu kierują się goście. Zapewnienie im orzeźwienia czy wytrawnego trunku bez czekania, na miejscu i w zaciszu własnego pokoju sprawia, że są oni bardziej zadowoleni z pobytu w obiekcie, więc chętniej do niego wrócą. Jednocześnie minibar hotelowy nie jest dużym wydatkiem – wystarczy około 400‒500 zł inwestycji, aby podnieść standard pokoju, zadowolić gości i zachęcić ich do powrotu.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana