Artykuł sponsorowany

Materiały POS jako idealny sposób wsparcia identyfikacji wizualnej firmy

Materiały POS jako idealny sposób wsparcia identyfikacji wizualnej firmy

Materiały POS są obecne w życiu każdego z nas, choć być może nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. Oddziałują też na nasze życie bardziej, niż moglibyśmy przypuszczać, i to na wiele sposobów. Czasem pozornie niepozorne, czasem rzucające się w oczy – wpływają na podejmowane przez nas decyzje, jak również na decyzje podejmowane przez rzesze naszych potencjalnych klientów. Warto wykorzystać ten mechanizm, aby zyskać przewagę nad konkurencją.

POS to skrót od angielskich słów „Point Of Sale” oznaczających punkt sprzedaży. A gdzie sprzedaż, tam i kupno, stąd można spotkać się też ze sformułowaniem „Point of Purchase” (POP), choć jest ono używane częściej w Stanach Zjednoczonych i Rosji. Idea materiałów POS jest jednak znacznie starsza niż USA, Rosja czy nawet język angielski. Zachęcające do nabycia konkretnego towaru lub skorzystania z danej usługi napisy i szyldy – ułatwiające też znalezienie właśnie „punktu sprzedaży” komuś, kto akurat go poszukiwał – były wszak znane już w starożytności. Swoją współczesną formę zaczęły przybierać na fali rewolucji przemysłowej, która zaowocowała masową produkcją dóbr i wzrostem konkurencji. To wtedy pojawiły się między innymi standy i potykacze zachęcające do odwiedzenia tego, a nie innego zakładu czy sklepu.

Zalety materiałów POS

Obecnie materiały POS potrafią przybierać niezliczone formy, a produkujące je firmy, jak chociażby drukarnia wielkoformatowa AdvMedia, wymyślają coraz to nowe sposoby promocji danego produktu bądź tudzież marki. Tak szeroki wybór to zresztą jedna z największych zalet materiałów POS w charakterze reklamy. Pozwala bowiem dobrać sposób najbardziej odpowiedni dla przekazu, z jakim firma chce dotrzeć do klienta, przez co cała kampania jest o wiele bardziej skuteczna. Innym ważnym plusem jest stosunkowo niewielki koszt produkcji tych materiałów. Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na tzw. materiały miękkie (papier, karton, tektura), czy twarde (wykonane z metalu, plastiku itp.), będzie to znacznie mniejsze obciążenie finansowe dla firmy niż reklama w telewizji czy radiu, a nawet na bilbordzie.

Skuteczna reklama i wzmocnienie przekazu marki

Relacja kosztu i skuteczności materiałów POS jest natomiast wysoce korzystna. Badania wykazały, że aż 2/3 decyzji o zakupie danej rzeczy podejmowanych jest impulsywnie, właśnie w punktach sprzedaży. Często motorem tej decyzji jest właśnie odpowiednia prezentacja produktu w miejscu, w którym od razu można go nabyć. Profesjonalne, dobrej jakości wykonanie materiałów POS wpływa też na pozytywne postrzeganie całej marki – nie tylko w sklepach, ale i na różnego rodzaju targach, eventach itp. Nawet jeżeli potencjalny klient w danym momencie nie zakupi naszego produktu, to stały, bezpośredni kontakt z jego wizerunkiem utrwali jego rozpoznawalność. I sprawi tym samym, że następnym razem, gdy klient znajdzie się w potrzebie nabycia danego rodzaju artykułu, wybierze on towar marki, którą już zna i kojarzy. Maksimum efektów przy minimum kosztów – oto dlaczego materiały POS wciąż pozostają jednym z najpopularniejszych narzędzi wsparcia identyfikacji wizualnej firm i promocji.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.