Artykuł sponsorowany

Jakimi technikami drukuje się ulotki?

Jakimi technikami drukuje się ulotki?

Ulotki to niezastąpione i najbardziej popularne materiały o charakterze marketingowym. Mają one wiele zastosowań – stanowią podstawę kampanii reklamowych wielu marek, ale mogą również służyć np. do propagowania akcji społecznych. W zależności od rodzaju ulotek, ich przeznaczenia oraz skali produkcji, do wydruku tych materiałów wykorzystuje się różne techniki. Jakie są najpopularniejsze metody drukowania stosowane w przypadku ulotek?

Druk cyfrowy

Druk cyfrowy to jedna z najbardziej popularnych i powszechnie stosowanych metod wydruku. Na tej technologii opiera się praca większości drukarek domowych i biurowych. Do zalet druku cyfrowego należy szybkość wydruku, brak skomplikowanych i czasochłonnych procesów przygotowawczych, a także możliwość wprowadzania zmian na etapie realizacji zamówienia, co może być wykorzystane np. w celu personalizacji wydruków. Czy w takim razie druk cyfrowy nadaje się do drukowania ulotek? I tak, i nie.
Druk cyfrowy to z pewnością wygodne i szybkie rozwiązanie, ale nie zawsze opłacalne. – Tłumaczy przedstawiciel Drukarni OferPress w Lublinie. – Idealnie sprawdza się w przypadku zamówień realizowanych „na szybko” i „od ręki”. Można przy użyciu tej techniki drukować nie tylko ulotki, ale i wizytówki, plakaty i inne materiały promocyjne. Jednakże, im większa ilość drukowanych arkuszy, tym mniej opłacalny staje się druk cyfrowy. Z tego powodu jest to dobre rozwiązanie dla małych nakładów.

Druk offsetowy

Znakomitą alternatywą dla druku cyfrowego w przypadku średnich i większych nakładów jest druk offsetowy. Warto zaznaczyć, że przygotowanie takiego wydruku jest czasochłonne i dość skomplikowane. Wymaga bowiem przygotowania specjalnej, płaskiej formy drukarskiej, z której obraz zostanie przeniesiony na wybrane podłoże. Koszt tych prac zwraca się jednak przy większej ilości drukowanych materiałów. Technologia ta eliminuje możliwość modyfikacji i personalizacji wydruków, ale daje bogate możliwości w zakresie stosowanych formatów oraz sposobów uszlachetnienia wydruków. Zapewnia przy tym wyjątkowo wysoką jakość i umożliwia swobodne operowanie kolorami. Ze względu na dużą powtarzalność dobrej jakości wydruków, offset idealnie nadaje się do drukowania średnich i wysokich nakładów ulotek, ale też broszur, plakatów, folderów i innych materiałów reklamowych.

Druk rolowy

Druk rolowy nadaje się do stosowania w przypadku największych nakładów, zarówno ulotek, jak również folderów, katalogów i innych materiałów o charakterze reklamowym. Polega na nanoszeniu obrazu na tzw. wstęgę, czyli dużą rolę papieru. Jeśli planujemy bardzo dużą ilość wydruków, to taka technologia będzie zdecydowanie bardziej opłacalna od drukowania na tradycyjnych arkuszach. Ponadto druk rolowy odbywa się szybciej niż offset.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.