Jak zorganizować przeprowadzkę biura?

Przeprowadzka nawet małego biura zazwyczaj jest sporym wyzwaniem logistycznym. Żeby sobie z nimi poradzić, konieczne jest najpierw sporządzenie dokładnego planu, który sprawi, że przenosiny do nowego biura przebiegną sprawnie i szybko, a przy tym uda się uniknąć zbyt długiej przerwy w pracy. W naszym artykule przedstawimy Państwu krok po kroku, w jaki sposób zorganizować przeprowadzkę firmy do nowego biura.

Wybór właściwej firmy zajmującej się przeprowadzkami

O ile w przypadku przenosin do nowego domu czy mieszkania, czyli przeprowadzki do nowego miejsca zamieszkania, wiele osób, zamiast korzystać z pomocy profesjonalnej firmy świadczącej usługi przeprowadzek, woli się zająć wszystkim na własną rękę, o tyle  w przypadku tak trudnego zadania, jak przeprowadzka biura radzimy raczej skorzystać z pomocy specjalistów. Niezależnie od tego, czy nasza firma jest bardzo mała, czy bardzo duża, w trakcie przeprowadzki zawsze jest do przewiezienia bardzo dużo mebli, komputerów i innych urządzeń elektrycznych, dokumentów, rzeczy osobistych pracowników oraz wielu innych elementów. Skorzystanie z pomocy specjalistów znacznie cały ten proces usprawni. Co da nam jeszcze skorzystanie z usług firmy od przeprowadzek? Zapytaliśmy o to naszego rozmówcę, specjalistę z firmy Global Service, jednej z największych firm przeprowadzkowych na terenie Polski, oto co nam powiedział:

Zakres wykonywanych przez naszą firmę prac podczas przeprowadzki biur jest bardzo elastyczny. Wszystko zależy od klienta. Możemy zając się tylko przewiezieniem całego mienia firmy, a możemy przeprowadzić wszystkie działania, łącznie z zapakowaniem i rozpakowaniem firmowego dobytku. Najczęściej jednak firmy decydując się na naszą pomoc przy przeprowadzkach, powierzają nam zapakowanie delikatnych rzeczy, czyli mebli i sprzętu elektronicznego, dostarczenie im pudełek oraz innych opakowań, które stosują do samodzielnego zapakowania innych rzeczy, oraz zniesienia, wniesienia i transportu wszystkich rzeczy.

Działania przed przeprowadzką firmy

Po wybraniu odpowiedniej firmy, która zajmie się naszą przeprowadzką oraz wyznaczeniu konkretnego terminu całej operacji, należy wszystko dokładnie rozplanować. Warto jest wyznaczyć kilka osób, które przygotują biuro do przeprowadzki, rozdzielą zadania wewnątrz zespołów oraz określą terminy, kiedy pracownicy będą musieli zapakować i zabezpieczyć wszystkie swoje przedmioty osobiste oraz dokumenty. Przeprowadzka jest także znakomitym czasem na pozbycie się niepotrzebnych już mebli czy innych elementów wystroju biura.

Przeprowadzki biur zazwyczaj są rozpoczynane w piątek po zamknięciu firmy. Wtedy też powinna przyjechać ekipa, która zapakuje wszystkie pozostałe jeszcze rzeczy, a następnie przewiezie je do nowego biura i wniesie na swoje miejsce. To da nam możliwość wyznaczenia kilku osób z naszej firmy do właściwego rozmieszczenia wszystkich mebli i kartonów oraz podłączenia sprzętu elektronicznego w trakcie weekendu, czyli przed poniedziałkowym powrotem pracowników.

śr. ocena 5 / głosów 5