Artykuł sponsorowany

Jak wybrać papier ksero do drukarki?

Jak wybrać papier ksero do drukarki?

Papier ksero do drukarki to nieodzowny element każdego biura, ale nie tylko. Przyda się również w domu, jeżeli często kserujemy dokumenty, notatki na wykłady czy kolorowanki dla dzieci. Jak wybrać papier ksero nadający się do codziennego użytku, a czym się kierować, kiedy potrzebujemy papieru zapewniającego unikalne wrażenie? Papier papierowi nierówny, może różnić się formatem, gramaturą, grubością, gładkością oraz jasnością.

Format papieru ksero

Zacznijmy od formatu papieru ksero do drukarki. Papier przeznaczony do codziennego użytku ma format A4. Taki rozmiar świetnie sprawdza się przy większości drukarek i kserokopiarek. Inne formaty wykorzystuje się do zastosowań specjalnych – wtedy możemy wybrać papier o wielkości standardowego zdjęcia, czyli A6, (100x150 mm), papier A3 (297x420 mm), A5 (148x210 mm), a także kupić papier wielkoformatowy do dużych drukarek i ploterów. Oferta jest szeroka. Kupując papier, możemy sprawdzić, ile arkuszy zawiera jedna ryza. W przypadku papieru uniwersalnego będzie to najczęściej 200, 250 albo 500 sztuk. Papier fotograficzny możemy kupować na arkusze, nie musimy płacić za całą ryzę.

Gramatura i grubość papieru do drukarki

Drugą ważną cechą papieru do drukarki jest jego gramatura, czyli waga metru kwadratowego papieru podana w gramach. Gramatura wpływa na grubość, a co za tym idzie – również na wytrzymałość papieru do drukarki.
Najczęściej wybierane gramatury papieru ksero to 80 g/m2. To gramatura papieru przeznaczonego do codziennego użytku w biurze i w domu. Jeżeli nie chcemy kserować, ale drukować ważną dokumentację, oferty czy korespondencję, wybierzmy gramaturę 90 g/m2. Do druku laserowego w kolorze idealna będzie gramatura 90-120 g/m2, natomiast do druku zdjęć - 160 g/m2 – wyjaśnia nasz rozmówca ze sklepu papierniczego GRIM24.pl.
Kiedy wybieramy kartki o dużej grubości sprawdźmy najpierw, czy nasza drukarka będzie w stanie na nich pracować. Grubszych kartek nie podaje się automatycznie – musimy każdą z nich włożyć ręcznie do urządzenia. Producenci zamiast gramatury mogą też podać grubość papieru, wyrażoną w mikronach. Standardowa grubość to 110 mikronów, im wyższa wartość, tym grubszy papier.

Gładkość papieru ksero

Gładkość papieru ksero ma duże znaczenie dla jakości kserowanych dokumentów. Gładszy papier lepiej odwzorowuje detale. Najlepsze są papiery powlekane lub satynowe. Kosztują więcej, ale efekt, jaki uzyskujemy, jest tego warty.

Jasność papieru do drukarki

Nie można zapomnieć o jasności papieru do drukarki. Jeżeli kopiujemy mało istotne dokumenty, możemy wybierać najtańsze papiery o lekko szarawym czy kremowym odcieniu. Miejmy na uwadze, że takie zabarwienie może negatywnie wpływać na kontrast i jakość wydruku. Jeśli zależy nam na materiałach kserowanych dobrej jakości i wysokim stopniu jasności, decydujmy się na papiery z nieco wyższej półki. Różnica w cenie nie będzie znacząca, ale rezultat – jak najbardziej!

Wybierz papier do swoich zastosowań!

Już wiesz, jakie cechy mogą wyróżniać poszczególne rodzaje papierów ksero do drukarki. Wybierz taki, który będzie odpowiadać twoim potrzebom i pozwalać na bezawaryjną pracę urządzenia, jakie posiadasz. Pamiętaj, żeby nie traktować wyboru papieru pobieżnie, ponieważ to od jego jakości i typu będzie zależeć efekt wydruku!

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.