Artykuł sponsorowany

Jak przechowywać kartoteki w biurze?

Jak przechowywać kartoteki w biurze?

Prawidłowa organizacja systemu przechowywania dokumentów jest niezwykle istotna w funkcjonowaniu każdego biura. Pozwala nie tylko zachować porządek, ale także przyczynia się do zaoszczędzenia czasu, znacznie ułatwia pracę i zwiększa jej efektywność. Należy dodać, że przechowywanie danych w odpowiedni sposób umożliwia szybkie i sprawne odnalezienie danego pisma, wyjęcie go i odłożenia z powrotem bez tracenia czasu na zbędne poszukiwania. Przeczytaj, w jaki sposób zadbać o odpowiednią logistykę zarządzania kartoteką, aby uzyskać optymalne i wymierne efekty.

Jak zachować porządek w dokumentach?

Kartoteki powinny być odpowiednio oznaczone oraz podzielone na poszczególne kategorie. Pamiętajmy, aby zrobić to w dobrze przemyślany i logiczny sposób, co pozwoli na efektywne odszukanie dokumentów także innym pracownikom w razie naszej nieobecności. Dobrze jest wyróżnić wszelkie sprawy bieżące. Pozostałe dokumenty warto pogrupować według konkretnej klasyfikacji, przykładem mogą być tu: dokumenty kadrowe, finansowe, techniczne, podatkowe, inwentaryzacyjne, ubezpieczeniowe czy też umowy lub faktury.
Ważne jest również, aby dokumenty archiwizować na bieżąco w specjalnie przeznaczonym do tego miejscu, co pomoże nam uniknąć zbędnego bałaganu. Pamiętajmy, iż zarówno bieżących dokumentów, jak i tych archiwalnych cały czas przybywa, dlatego istotne jest, aby nasz system przechowywania nie wymagał każdorazowej modyfikacji przy dodawaniu nowych elementów – radzi nasz rozmówca reprezentujący internetowy sklep M&M Partners, oferujący artykuły biurowe.
Najważniejsze dokumenty, z których korzystamy na co dzień, powinny znaleźć się w miejscu pozwalającym na swobodny dostęp do nich, możliwie najbliżej naszego stanowiska pracy, tak, aby zawsze były pod ręką.

Przydatne akcesoria

Bardzo istotne jest, aby zadbać o odpowiednie zaopatrzenie niezbędne do zorganizowania miejsca pracy w optymalny sposób: kolorowe segregatory, różnego rodzaju teczki, koszulki i obwoluty, przekładki czy kontenery archiwizacyjne. Tego typu produkty są niezwykle pomocne w utrzymaniu porządku w biurze. Aby przechowywane w biurze dokumenty nie uległy zniszczeniu lub uszkodzeniu, należy umieszczać je w specjalnych koszulkach, z kolei segregatory i teczki pozwolą na ich pogrupowanie. Transparentne kieszenie samoprzylepne to idealne miejsce na ulokowanie wszelkich informacji, które powinny być widoczne na pierwszy rzut oka. Ponadto pozwalają one na dołączenie do danego folderu wizytówki czy płyty CD. Przekładki pomocne będą w przedzieleniu zawartości danego segregatora, na przykład z podziałem na poszczególne miesiące.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.