Artykuł sponsorowany

Czym są materiały POS? Przykłady zastosowań

Czym są materiały POS? Przykłady zastosowań

POS jest skrótem od określenia point of sales materials (POSM) – czyli materiały bezpośrednio wspierające sprzedaż. Stosuje się je w celach promocyjnych w wybranych punktach sprzedaży detalicznej lub w ich sąsiedztwie. Materiały POS zwykle skutecznie zwracają uwagę klientów na dany produkt, markę czy firmę. Jak w praktyce wygląda ich zastosowanie? Szczegóły poniżej.

Klasyfikacja materiałów POS

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że materiały POS to nie tylko druki reklamowe, nazywane materiałami miękkimi (tymczasowymi), ale też tzw. materiały twarde (permanentne) służące do ich ekspozycji, czyli półki, regały itp. Dystrybucją materiałów POS zajmują się dziś specjalizujące się w takich usługach firmy. Jak słusznie zauważa przedstawiciel jednej z nich – Direct Channel z Katowic :

Mimo rosnącego zróżnicowania rynku reklamowego sprawdzone i do tego często niedrogie sposoby kontaktu z klientem są wciąż najefektywniejsze. Nie dziwi więc niesłabnące zainteresowanie usługami produkcji i dystrybucji materiałów POS.

Standy reklamowe

Z różnymi formami materiałów POS większość z nas spotyka się na co dzień, odwiedzając swój ulubiony dyskont, supermarket czy nawet aptekę. Często mają one postać standów reklamowych z wygodnymi, estetycznymi półeczkami lub szufladami. Na takich standach można umieszczać produkty z oferty promocyjnej sklepu, ale też np. nowe propozycje produktowe w ofercie danej firmy, dopiero prowadzane na rynek. Ekspozycja produktów może być połączona z dystrybucją ulotek, folderów lub innych materiałów reklamowych dotyczących konkretnego produktu lub całej oferty firmy. Umiejscowienie artykułów na standzie skutecznie zwraca uwagę klientów, zarówno w przypadku tych mniejszych, jak i większych sklepów. Klienci spędzają często w sklepach jak najmniej czasu – dzięki materiałom POS można im w elegancki i nienachalny sposób wskazać, czym powinni się w danym miejscu zainteresować. Innym, podobnym rozwiązaniem są wobblery, czyli kartonowe zawieszki w różnych kształtach, umieszczane na ruchomym ramieniu. Mogą być one ciekawą opcją w tych miejscach, gdzie np. brakuje miejsca na postawienie większego standu. Wobblery mają zwykle nietuzinkowy wygląd, dzięki czemu zwracają uwagę klientów wchodzących do sklepu czy stojących w kolejce.  

Druk zawsze na czasie

Niesłabnącym zainteresowaniem w roli nośników reklamy i informacji wiąż cieszą się materiały drukowane: wspomniane powyżej ulotki, foldery, broszury, katalogi. Druk nie jest dziś drogi, nawet przy ograniczonym budżecie można zamówić wydrukowanie i dystrybucję takich materiałów. To, na co warto zwrócić uwagę – to ich odpowiednia jakość oraz przemyślany wygląd, spójny z innymi elementami identyfikacji graficznej danej firmy.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.