Artykuł sponsorowany

Cechy idealnego katalogu reklamowego

Cechy idealnego katalogu reklamowego

Katalog kojarzymy przede wszystkim z dużą, składaną ulotką lub książką, która ma za zadanie informować klientów o głównych usługach lub produktach, które oferuje dana firma. W niektórych przypadkach to idealne medium, z którym docieramy bezpośrednio do grupy docelowych klientów. Niewątpliwie nie jest to reklama dla firm niszowych, ale dla firm działających na rynku lokalnym, foldery to jedna z najbardziej wydajnych form marketingu.

Emocje, treść i wiarygodność

Dobra reklama to taka, która potrafi w pierwszej kolejności sprzedać potencjalnemu klientowi emocje. Załóżmy, że prowadzimy pizzerię na dużym osiedlu. Nie ma sensu pisać o wadach i zaletach potraw, które mamy w swoim menu. Powinniśmy spróbować przekonać klientów, że pizza to dobry pomysł na obiad, poczęstunek dla gości, czy po prostu weekendową przekąskę. W folderze reklamowym pizzerii nie będziemy umieszczać obok nazw (z wymienionymi składnikami) naszych potraw tabeli z kaloriami. Jeśli jednak prowadzilibyśmy restaurację ze zdrową i dietetyczną żywnością, taka tabela będzie jak najbardziej wskazana. Liczy się treść: klient chce wiedzieć, jakie potrawy i w jakiej cenie może u nas zjeść, czy jest możliwość zamówienia pizzy na wynos, czy jest możliwość dowiezienia posiłku na telefon. W katalogach reklamowych możemy umieszczać zdjęcia, które podniosą naszą wiarygodność. Jeśli klient na pierwszej stronie folderu zobaczy dobrze wypieczoną i pięknie przyprawioną pizzę, będzie to dla niego bardziej wiarygodne, niż zdjęcie z widokiem na włoskie miasto. Mówimy o Włochach, bo stamtąd pochodzi to popularne na całym świecie dane.

Folder, który sam chciałbyś otrzymać

Kiedy zastanawiasz się, jak przygotować swój folder, czy katalog reklamowy, w pierwszej kolejności zastanów się, jaki folder Ty chciałbyś otrzymać. Co bardziej będzie do Ciebie przemawiało? Pokolenie XXI wieku to pokolenie wzrokowców. Dociera do nas masa przeróżnych bodźców - często nawet nie zdajemy sobie sprawy, ile impulsów pochłania nasz umysł jednocześnie. Pracując, słuchamy radia, w międzyczasie zerkamy na telefon, sprawdzamy konta w mediach społecznościowych. Zwracamy uwagę na to, co przykuje naszą uwagę - resztę bodźców po prostu odrzucamy, co jest rzeczą naturalną. Trafia do nas masa reklam. Część z nich po prostu nam umyka, a część z pewnych względów pozostaje. Folder reklamowy też pozostanie, o ile po przejrzeniu nie wyrzucimy go do kosza, uznając za niepotrzebny. Nawiązując do przykładu pizzerii: jeżeli nasz klient stwierdzi, że mógłby coś u nas kiedyś zjeść, zostawi folder w szufladzie biurka, czy w kuchennej szafce. Przygotujmy go w taki sposób, by potencjalny klient chciał go zachować.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.