Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Zastosowanie technologii 3D w edukacji
Druk trójwymiarowy znalazł szerokie zastosowanie w przemyśle produkcyjnym i dziś trudno wyobrażać sobie prototypowanie bez tego udogodnienia. Aby w pełni korzystać z możliwości technologii 3D, potrzebna jest umiejętność jej obsługi.
Choć w Polsce wciąż niewiele mówi się o druku przestrzennym, w wielu innych krajach nauka posługiwania się drukiem 3D wprowadzana jest do szkół już na poziomie podstawowym – przekonuje nasz rozmówca z firmy 3D Laboratory. Świetnym przykładem są Chiny, gdzie od początku tego roku we własną drukarkę trójwymiarową wyposażona jest każda podstawówka!Co to jest druk 3D?
Mówiąc najprościej, drukarki 3D pozwalają na stworzenie gotowego przedmiotu na podstawie zaprogramowanego w komputerze projektu. W ten sposób powstają zabawki, elementy urządzeń, a nawet protezy medyczne, czy… czekoladki.Czy drukarka 3D przyda się w szkole?
Współczesna edukacja wymaga reform, z tym stwierdzeniem zgodzi się chyba każdy. Podglądając zachodnie tendencje powoli przekonujemy się, że przyswajaniu wiedzy służy nauka poprzez doświadczenie, dlatego metodycy podkreślają rolę aktywizujących metod nauczania. Zamiast uczyć się na pamięć, jak zbudowane są różne przedmioty, znacznie lepiej je zobaczyć i dotknąć. To jest pierwsza, najważniejsza zaleta wykorzystania druku 3D na zajęciach lekcyjnych. Szybkie wydrukowanie przestrzennego modelu związków chemicznych, figur geometrycznych, czy mikrostruktur omawianych na biologii, pozwala zupełnie inaczej spojrzeć na zagadnienie i lepiej je zapamiętać. Za pomocą drukarek przestrzennych można tworzyć makiety krain geograficznych czy osiedli, ale i urzeczywistniać zupełnie abstrakcyjne pomysły uczniów.Wdrożenie do nowych technologii
Nie zapominajmy, że powstanie wydruku musi poprzedzić proces modelowania komputerowego. Ten etap jest równie warty uwzględnienia w programie nauczania. Sposobność przygotowania własnego, zupełnie oryginalnego projektu od podstaw i uzyskanie namacalnych efektów jest dla ucznia źródłem olbrzymiej satysfakcji. Zadowolenie z efektów własnej pracy zachęca do dalszego angażowania się w poznawanie nowych technologii, stymuluje w dziecku kreatywność i potrzebę zdobywania wciąż nowych umiejętności.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana