Artykuł sponsorowany

Zewnętrzny audyt sposobem na optymalizację działalności firmy

Zewnętrzny audyt sposobem na optymalizację działalności firmy

Istnieje wiele sposobów na optymalizację działalności firmy. Jednym z nich jest zewnętrzny audyt, według wielu ekspertów najbardziej efektywny oraz przynoszący największe korzyści przedsiębiorstwu. Dzięki niemu można sprawdzić, czy poszczególne działy firmy a także ona sama jako całość, funkcjonują należycie. Zewnętrzny audytor pomoże dostrzec to, co często umyka uwadze przedsiębiorcy.

Audyt nie zawsze dotyczy firmy jako całości. Równie dobrze może on wiązać się z oceną przez niezależnego audytora konkretnego procesu, projektu albo nawet pojedynczego produktu. Niezwiązany w żaden sposób z przedmiotem oceny ekspert sprawdzi, czy weryfikowane przez niego produkty lub procesy są zgodne z ustalonymi dla nich normami, standardami, zasadami prawa lub innymi regułami. Pozwala to uzyskać obiektywne spojrzenie na zagadnienia związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa.

Dwa rodzaje audytu

Audyt zewnętrzny może przybierać dwojaką formę.
Dla optymalizacji działalności firmy, równie ważny jest audyt drugiej, jak i trzeciej strony – wyjaśnia specjalistka z biura rachunkowego SIGMA, działającego na polskim rynku od niemal 30 lat – Pierwszy jest zlecany przez firmę podwykonawcy. Audyt trzeciej strony przeprowadza się z kolei w celu uzyskania certyfikatu i mogą go wykonać wyłącznie jednostki, mające uprawnienia do potwierdzenia zgodności danego systemu z normami.
Oba rodzaje audytu zewnętrznego pozwolą zoptymalizować zarówno koszty bieżącego funkcjonowania firmy, jak i sposób jej zarządzania oraz organizacji.

Korzyści płynące z weryfikacji

Certyfikat, uzyskany po pomyślnym przejściu procedury weryfikacji, podnosi prestiż firmy i poprawia jej pozycję na rynku, ale to tylko jedna z zalet przeprowadzenia zewnętrznego audytu. Pozwala on również poprawić działanie przedsiębiorstwa, a także obniżyć koszty jego funkcjonowania, a nawet koszty zatrudnienia pracowników. Optymalizacja działalności firmy, to również zmiana sposobu pracy w jej strategicznych obszarach, inna organizacja logistyki oraz dystrybucji, zwrócenie uwagi na rozłożenie kosztów produkcji oraz usprawnienie zarządzania i planowania budżetu przedsiębiorstwa. To, czy wszystkie te elementy działają prawidłowo, pozwoli sprawdzić zewnętrzny audyt. Dzięki niemu dostrzec można problemy związane z funkcjonowaniem firmy i wprowadzić odpowiedni plan w celu ich naprawy.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.