Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Zasady znakowania opakowań
Sposób znakowania opakowań powinien być uzależniony od branży oraz rodzaju towaru wprowadzanego do obiegu. Inne wytyczne odnoszą się do produktów spożywczych, leków, a inne do substancji chemicznych czy odzieży. Znakowanie to obowiązek, który na producentów lub dystrybutorów nakłada polskie prawo. Poznaj jego ogólne zasady zanim pakować i sprzedawać swoje towary.
W trosce o dobro konsumentów i mając na uwadze powszechną jawność informacji na temat produktów dopuszczonych do sprzedaży, na producentach czy dystrybutorach ciąży obowiązek oznakowania produktów. Aby wprowadzić w tym temacie spójność, polski i europejski ustawodawca sprecyzowali, czego ma dotyczyć oznakowanie.Wymogi dotyczące znakowania towarów
Towar, który zostanie dopuszczony do obiegu powinien być odpowiednio oznakowany. Na jego opakowaniu konsument powinien znaleźć informacje o tym:- kto jest producentem lub dystrybutorem towaru (kto wprowadza go na dany rynek),
- jakie są cechy produktu (w przypadku odzieży jej skład, w przypadku produktów spożywczych wartości odżywcze, alergeny, w przypadku leków dawkowanie itd.),
- jaki to produkt (dane, które pozwalają go jednoznacznie zidentyfikować),
- kod kreskowy (obowiązkowy w przypadku leków. Warto stosować go w sklepach, aby łatwiej i precyzyjnie gromadzić dane o stanach magazynowych, poziomie sprzedaży).
Zalety znakowania produktów
Jak widać, odpowiednie pakowanie produktów powinno być nie tylko estetyczne i atrakcyjne sprzedażowo, ale też zgodne z polskim i europejskim prawem. Niedostosowanie się do zapisów obowiązujących ustaw może rodzić konsekwencje karne. Warto pamiętać, że właściwe oznakowanie produktu jest korzystne z punktu widzenia klienta, a także sprzedawcy. Wpływa na automatyzację procesu logistycznego, ułatwia kontrolowanie stanów magazynowych i analizowanie danych sprzedażowych.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana