Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Smary polecane do łożysk
Nadszedł czas smarowania łożyska? Czy wiesz, że wybór produktu zależy od kilku czynników? Każdy typ łożyska ma inny dedykowany smar, a zastosowanie tego polecanego usprawnia działanie łożysk, zmniejszając ich awaryjność i podatność na uszkodzenie. Środek smarny zabezpiecza też przed korozją i brudem, a dodatkowo zmniejsza siłę tarcia, nadając poślizgu między elementami. Chcesz wiedzieć, jaki wybrać polecany produkt? Przeczytaj artykuł!
Co należy wziąć pod uwagę podczas wyboru odpowiedniego smaru?
Wybierając smar, istotne jest:
miejsce nałożenia środka smarnego;
rodzaj łożyska;
rozpiętość temperatury pracy;
cechy obciążenia;
osiągane obroty;
ogólne warunki pracy, np. wysokość temperatury, obecność pyłu i działanie wilgoci.
Mając wątpliwości, warto skorzystać z profesjonalnego doradztwa dystrybutora smarów w Szczecinie Proauto.
Jak dobrać smar do łożysk pod względem klasy konsystencji, lepkości i rodzaju użytego oleju?
Smary do łożysk dzielą się na klasy konsystencji, różniące się między sobą użytymi dodatkami, zagęszczaczem i olejem bazowym.
W standardowych warunkach pracy i umiarkowanej eksploatacji poleca się smar klasy NLGI2. Łożyska toczne wymagają środków o niskiej konsystencji, czyli smarów NLGI1. Z kolei klasa NLGI3 dedykowana jest dużym łożyskom, przy wysokich temperaturach i pojawiających się drganiach.
W przypadku lepkości oleju, niski wskaźnik produktu stosuje się przy szybkich obrotach, niewielkim obciążeniu i niskiej temperaturze. Do pracy w przeciwnych warunkach stosuje się oleje o wysokiej lepkości.
Z tego powodu smary do łożysk superprecyzyjnych wymagają produktu z bazowym olejem mineralnym. Charakteryzują się dobrym przyleganiem. Smar na bazie oleju syntetycznego polecany jest w przypadku wysokich prędkości roboczych i wysokiej temperatury oraz długiego użytkowania. Smar na bazie oleju estrowego sprawdzi się do łożysk kulkowych. Smary do prac ekstremalnych mają w składzie olej PFPE.
Jakie dodatkowe cechy mają polecane smary do łożysk?
Przy kontakcie z wilgocią stosuje się smar wapniowy. Wykazuje odpowiednie właściwości EP. Jest odporny na duże obciążenie, wysokie temperatury i działanie siły ścinającej. Oprócz tego godne uwagi są preparaty przeciwkorozyjne.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana