Artykuł sponsorowany

Od czego zależą koszty druku?

Od czego zależą koszty druku?

Nie każdy jest świadomy, że koszt druku nie zależy tylko od ilości kopii i formatu materiału. Na jego wysokość ma wpływ ogrom elementów, takich jak na przykład inwestycja w drukarkę, jej naprawy, a nawet… opłaty za prąd elektryczny. Dlatego ceny w drukarniach bywają tak bardzo zróżnicowane. Co jeszcze wchodzi w skład ostatecznej opłaty za wydruk?

Koszty druku – co ma na nie kluczowy wpływ?

Koszt druku w dużej mierze jest uzależniony od materiałów eksploatacyjnych. Podstawą wydruku jest papier, więc jeśli jego cena pójdzie w górę, analogicznie dotknie to też opłat w drukarni. Drugim kluczowym czynnikiem jest bez wątpienia stopień wykorzystania tuszów i tonerów. Jeśli wydrukowane elementy będą miały dużo ilustracji, kontrastów i kolorów, klient powinien być przygotowany na większe obciążenie kieszeni.

Ponadto na koszt druku wpływają urządzenia drukujące. Ich zakup to od 10 do 20% całkowitych wydatków firmy świadczącej usługi drukarskie. Im droższy i nowocześniejszy sprzęt, tym opłaty bywają większe. Raczej nie są to ogromne różnice cenowe, nie da się jednak ukryć, że jakość drukarek ma znaczenie. Poza tym ich awarie i naprawy też generują niemałe wydatki. Z tego względu jest to wliczane w koszty druku.

W koszty wchodzą też opłaty związane z wykorzystaniem prądu. Profesjonalne przedsiębiorstwa nie tylko czerpią energię z sieci, ale także z agregatów prądotwórczych, które bywają kosztowne. Poza tym pobór wody i produkcja odpadów też generują wydatki.

Co jeszcze ma wpływ na opłaty związane z wydrukiem?

Profesjonaliści oferują różne rodzaje usług drukarskich, co także się przekłada na ostateczną cenę.

- Wśród ofert drukarni można spotkać wydruki offsetowe, jak i sitodruk. Te pierwsze umożliwiają uzyskanie jak największej ilości kopii takich samych materiałów. W tym przypadku koszt wydruku maleje proporcjonalnie do wzrostu zamówionych kopii. Offset można stosować nie tylko na kartkach, ale też na folii, plastiku, tekturze. Sitodruk zaś to znakomite rozwiązanie przeznaczone do druku na tkaninach. Z jego zastosowaniem powstają również kalendarze, ulotki i etykiety – mówi specjalista z drukarni Tomex.

Poza tym dodatkowe koszty wiążą się z uszlachetnianiem druku. Jest to popularna opcja, która podnosi walory wizualne materiałów poligraficznych. Polega ona między innymi na pozłacaniu czy zdobieniu elementów. Jak więc widać, koszty druku są uzależnione od wielu czynników, w tym też rodzaju wydruku. Warto skonsultować ten temat ze specjalistą i poznać dokładną ofertę.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.