Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Klasyka gatunku - smart fortwo
Smart fortwo nie jest zwykłym dużym i przestronnym autem. To sprytny maluch, który wciśnie się wszędzie, a swoją zwrotnością zawstydzi nawet motocyklistów. Jeżeli chcesz wyobrazić sobie, jak mały jest fortwo – pomyśl o zwykłym miejscu parkingowym i wyobraź sobie, że bez trudu zaparkują na nim dwa fortwo obok siebie. Tego wyniku nie jest w stanie powtórzyć żaden inny samochód.
Początki fortwo
Wszystko zaczęło się we wczesnych latach 90-tych, gdy szwajcarski producent zegarków Swatch zwrócił się do Mercedesa z pomysłem stworzenia mikrosamochodu, który pozwoli na bezpieczną i wygodną jazdę po mieście. Po kilku latach intensywnej pracy powstała konstrukcja, która nie przypominała żadnych wcześniejszych modeli Mercedesa. Ochrzczono ją nazwą Smart, która jest akronimem od Swatch Mercedes Art. Pierwszy fortwo zadebiutował w 1997 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Konstrukcja od razu wzbudziła duże zainteresowanie. Początkowo, ze względu na małe rozmiary samochodu, wielu osobom się wydawało, że jest to zabawka. Bardzo szybko jednak wszyscy byli pod wrażeniem jego niesamowitej zwrotności, o której najlepiej świadczy fakt, że smart może zawrócić na drodze o szerokości zaledwie 7 metrów. Seryjną produkcję fortwo rozpoczęto w 1998 roku. W ciągu kilku następnych lat, w dużych europejskich aglomeracjach, zaczęły pojawiać się ekonomiczne i bezpieczne mikrusy o niepowtarzalnej stylistyce, które wszędzie były w stanie wcisnąć swój nos. Fortwo II generacji trafił do sprzedaży w marcu 2007 roku. Auto dostępne było w wersjach cabrio i hatchback. Powstał również wariant z silnikiem elektrycznym - smart fortwo electric drive. W porównaniu do poprzednika, wyciszono silnik, dzięki czemu jazda po mieście stała się znacznie przyjemniejsza. Fortwo II wciąż jednak nawiązywał swoją stylistyką do poprzedniego modelu.Smart fortwo III – mariaż z Renault
Nowa wersja smarta jest większa niż jej poprzednicy. Fortwo III generacji utrzymał co prawda długość 26-9 centymetrów, ale jednocześnie urósł wszerz o 11 centymetrów. Zdecydowanie poprawiono przez to komfort jazdy i zwiększono pojemność bagażnika do 260-litrów. Jednak największym atutem auta wciąż pozostaje jego zwrotność, pozwalająca zawrócić na drodze o szerokości 7 metrów. Co więcej plastyczne panele zewnętrzne są odporne na drobne uszkodzenia – dlatego, w takich miastach, jak np. Paryż czy Rzym, gdzie przy parkowaniu rozpycha się inne samochody, maleją ewentualne koszty napraw. Podstawowy silnik fortwo ma pojemnością 1 litra i generuje moc 71 KM. Ponadto dostępna jest wersja turbodoładowana o pojemności 0.9 l i mocy 90 KM. Fortwo będzie oferowany także w dłuższej, 5-drzwiowej i 4-miejscowej wersji, której nadano nazwę forfour.Największe zalety smarta fortwo
Zdaniem doradcy ze Smart Center Warszawa – Nowy smart fortwo ma wszystkie zalety poprzedników – niewielkie rozmiary i doskonały promień skrętu. Równocześnie ma ciekawszą stylistykę niż poprzednie modele. Dzięki temu, nowy fortwo wyróżnia się na ulicy, a wariant z dwoma kolorami nadwozia (Edition 1 - przyp. red.) wybije się na pierwszy plan na każdej drodze.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana